«پرونده پلیکان» و «شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید» توانستند طی هفته گذشته دو انتشارات هرمس و نیستان را در صدر لیست پرفروش های پایتخت قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «پرونده پلیکان» عنوان چهارمین کتاب جان گریشام است. این کتاب را انتشارات هرمس با ترجمه خسرو سمیعی روانه بازار نشر کرده است و طی هفته گذشته در صدر پرفروش های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(سام) قرار داشته است. ماجرای کتاب از قتل دو قاضی دادگاه عالی فدرال ایالات متحده شروع می شود اما هیچ گونه انگیزه و یا رابطه مشترکی بین این دو قتل دیده نمی شود و همین باعث به وجود آمدن دلهره و نگرانی و ابهاماتی در اف.بی.آی و سازمان سیا می شود اما در این حین یک دانشجوی رشته حقوق به نام «داربی شاو» به تحقیق در این رابطه می پردازد و به توسط دسترسی به کامپیوترهای کتابخانه دانشکده حقوق پرده از این راز بر می دارد، سرنخ ها به شخص می رسند که دوستان بسیار با نفوذی در کاخ سفید دارد. داربی نتیجه تحقیقاتش را در پرونده ای خلاصه و نگهداری می نماید.

داربی از یک مرگ حتمی در یک سوءقصد با بمب جان سالم بدر می برد و دوستش به جای او در این سانحه کشته می شود و داربی را آگاه می کند که قصد کشتن او را دارند. تنها کسی که داربی به او اعتماد دارد و می داند که تنها اوست که می تواند کمکش کند خبرنگاری است به نام «گری گرانتهام»، پس به سراغ او می رود و با کمک وی پرده از راز این قتل ها برمی داد، رازی که موجب یک رسوایی سیاسی در بالاترین سطوح دولتی می گردد و هم پایه «واترگیت» است.

رتبه دوم پرفروش های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(سام) در هفته سوم بهمن ماه به کتاب «شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید» با ترجمه غلامرضا لایقی اختصاص دارد. این کتاب چهار جلدی را انتشارات نیستان با قیمت 24 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است. شرح ابن ابی الحدید دایره المعارفی از علوم ادب، کلام، فقه، اخلاق، تاریخ صدر اسلام، انساب و فرهنگ عامه عرب است. شرح مشکلات لغوئی و بیان معانی آن، بیان مسائل ادبی نهج البلاغه و توضیح مشکلات صرفی و نحوی که در هر موردی شواهدی از شعر یا نثر آورده است. در هر فصلی کارها و وقایع تاریخی مربوط به آن را شرح داده، اشاره‌هایی نیز در علم توحید و عدل آورده، در جائیکه نیاز بوده از مثلها و نکات ظریف استفاده گردد غفلت نورزیده. مسائل فقهی نهج البلاغه را توضیح داده است. در مورد اشاره‌ها و رموزی که امام علی علیه السلام بیان فرموده، توضیحات لازم را داده است البته از سه جنبه دیگر ادبی، تاریخی و اجتماعی و کلامیش نیز دارای برتریهایی است.

«از سوادکوه تا ژوهانسبورگ» نوشته خسرو معتضد بنابر اعلام سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(سام) انتشارات ثالث را در رتبه سوم پرفروش های این سامانه قرار داده است. این کتاب به زندگی رضا پهلوی اختصاص دارد. در این کتاب زندگی رضاشاه از بدو تولد تا زمان مرگ شرح و بررسی شده است. مطالب کتاب ذیل 27فصل فراهم آمده که عناوین برخی از آن‌ها بدین قرار است: مازندران)، محیط نظامی ایران در روزگار جوانی رضاخان، روسیه، گاهواره نظامی‌گری، مظفرالدین میرزا ولیعهد و دربار او)، غائله اسماعیل‌آقا سمیتقو، گزینش رضاخان برای کودتا، آشنایی و آغاز روابط رضاشاه با انگلیسی‌ها و کلنل پسیان و شخصیت و سوابق او. مطالب کتاب با تصاویری از رضاشاه، خانواده و صاحب‌منصبان او همراه است.

«باد و باران» رمان بلندی از «زاهاریا استانکو» نویسنده رومانیایی اثر «پابرهنه‌ها» ترجمه احمد شاملو است. این کتاب ابتدا به صورت دو جلدی در سال 1372 با کوشش انتشارات تهران به چاپ رسید. پس از ترجمه جلد سوم این اثر سه جلدی در یک مجلد به چاپ رسید. این رمان توصیف شرایط حاکم بر حکومت نوپای رومانی و مناسبات اجتماعی آن کشور در نیمه نخست قرن بیستم می‌پردازد. درون‌مایه این رومان بر از خود‌گذشتگی انسان در راه اهداف اجتماعی و انسانی استوار است. بنیان این رمان بر انتخابات عمومی مجلس در سال 1945 یعنی نخستین تجربه بزرگ سیاسی حکومت دموکراتیک بر‌آمده از جنبش مردمی پس‌ از جنگ دوم جهانی استوار است. پرویز شهریاری در گوشه‌ای از ترجمه «باد و باران» که از سوی نشر پژواک کیهان روانه بازار نشر شده است، می‌نویسد: «همه در پناه صلیب‌های ملالت‌بار، گردونه‌های مرگ خود را بر دوش می‌کشند.» این کتاب طی هفته گذشته در انتهای لیست پرفروش های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(سام) قرار داشت.

پرفروش‌‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (سام) در هفته سوم بهمن‌ماه 89

نام کتاب

مولف/ مترجم

ناشر

قیمت

پرونده پلیکان

جان گریشام/خسرو سمیعی

هرمس

3000 تومان

شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابی الحدید

ترجمه غلامرضا لایقی

نیستان؛ 4 جلد

24000 تومان

از سوادکوه تا ژوهانسبورگ

خسرو معتضد

ثالث

14000 تومان

باد و باران

زاهاریا استانکو/ پرویز شهریاری

پژواک کیهان

7950 تومان

برای تهیه این کتاب و هر کتاب دیگری که می‌خواهید می‌توانید با شماره تلفن 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(‌سام) تماس بگیرید و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

 ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

191/60

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =