سید حسین هاشمی از مخالفت جدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ادغام خودروسازان خبر داد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس که در افتتاحیه همایش مدیران پارس خودرو سخن می‌گفت، طرح چنین مباحث حساسیت‌زایی را اشتباه خواند و باعث اتلاف وقت دانست. وی از گفتگوی تلفنی خود با هر دو مدیرعامل گروه سایپا و ایران خودرو خبر داد و اظهار داشت: گرچه آقایان این موضوع را رد کرده‌اند اما اگرچنین اتفاقی بیفتد چون اندک رقابت داخلی نیز از بین خواهد رفت به ناچار تعرفه واردات خودرو را باید کاهش دهیم تا رقابت با خودروسازان خارجی داشته باشند.

وی مخالفت با موضوع ادغام به هر شکلی را موضع قدیمی کمیسیون خوانده و گفت: در دوره‌های گذشته نیز ما مخالف بودیم و این را به ضرر مصرف کننده می‌دانیم.

/32

کد خبر 129804

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    شما نگران مردم(مصرف کننده) نباشید
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    رقابت بين ايران خودرو و سايپا!!!!! 
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    آقا ما اگه نخواهیم خودرو داخلی رو ببینیم کی رو باید ببینیم!!رقابت!!!
  • مهدي US ۱۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    چه رقابتي. آخه تا كي بايستي آزروي يك ايراني از قشر متوسط محدود به پرايد و خيلي خوبش 206 باشند. تا اين تعرفه هاي حمايتي هست همين آش و همين كاسه. موتور 206 تو پارس ؛ پارس-پرايد ... زانتيا - PK و....
  • مهدي US ۱۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    خدايش يه نگاهي به سايت Kia بياندازيد.... ببنيد چي دارن توليد مي كنند. ديگه پرايد مايه غروررشون نيست.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    برادر همون طوری بنزین رو جهانی کردید به همون نسبت باید تعرفه هم جهانی بشود این یعنی عدالت.بنزین جهانی کیفیت جهانی تعرفه جهانی همه چی باهم هم از خودروسازی سود هم بنزین ازاد؟؟بعدم ادامه روند بی کیفیت سازی ماشین های نامن حالا هرچی بیشتر بسوزون به نفع شما به ضرر خلق الله!!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    اقای رئیس صدای ملت رو می شنوید که می خواهند نیاز دارند به واردات و داشتن خودروی با کیفیت روز نمی توانند دیگر صبر کنند تا 1 سال یا 5 یا هرچقدر دیگه خودرساز شاید یه تکونی بوخره؟؟شما صبر کنید ولی ما نمی توانیم
  • بدون نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    به خدا خود خودروسازان داخلي ميدونن كه ماشيناشون توان رقابت با خودرو هاي خارجي رو ندارن و ارتقاي كيفيت و غيره همه كشك تنها راه پاييين اودن تعرفه واردات تا خودرو سازان مجبور به كنار گذاشتن توليد اين زباله هاي تاريخ بشن به خداابروي كشورمون رو با توليد اين اتاشغالا بردين
  • بدون نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    تنها راه نجات صنعت خودرو كاهش تعرفه هست. حمايت بي جا از صنعت خودرو و عقب افتادگي و انحصار بازار خودرو باعث طراحي فاجعه اي به نام تيباشده كه بيشتر شبيه گاري . تازماني كه صنعت خودرو سازي بر روي پلت فرم قديمي باشه همين عقب افتادگي ادامه داره و نتيجش اينه كه مردم بااز دست دادن جان و مالشون تاوان اين حمايت بيجا رو دارن ميدن
  • بدون نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    دروازه اگه باز بشه معلوم میشه چه ماشینی لیاقت سوار شدن بر روی خیابانهای ایران دارد
  • بدون نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    در بحث خودرو سازی همیشه باید شرایطی پیش بیاید که مجبور شویم واقعیات را بپذیریم
  • بدون نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    درتحریم چرااز بقیه صنایع حمایت نمی شود فقط خودرو!بیگانه شمارو تحریم کرد بعد مسئولینم باید مردم خودشون رو تحریم کنن؟ملت رو که نیاز به خودروی با استاندارد روز دنیا دارند.یعنی تلافی سر مردم؟حمایتهای یکسوی ازبیکیفیت ساز ظلم گرانفروشی کشتار جادهها(خودتون به خواب نزنین تلفات )واین تعرفه مستقیم به مردم است؟!باتصویب این همه قانون بی نتیجه فقط برای راحتی وجدان!ای کسانی که رایتون از مردم می گیریدویاخودرساز؟
  • شاكري IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    باسلام از رياست محترم كميسيون صنايع مجلس خواهشمندم به مشكل افراد ثبت نامي ماشينهاي فيات سي ينا نيز رسيدگي نمايند اين شركت پس از دو سال نيم نه وجه پرداختي ما را مسترد مينمايد ونه خودرو را. ما چكار نمايم؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اقايان مسئول پس كي مخاين به داد اين ملت برسين بنزين رو كردين 700 تومان چرا دارين از صنعت فلج داخلي دفاع ميكننين اخه خودرو داخلي لياقت بنزين 700 توماني رو داره؟خودرو ساز وقتي ميگه چشم انداز 1404 يني تا اون موقع اگه موتور جت هم توليد كنه اونو مي خاد رو پرايد وسمند بزاره خودرو ساز داخلي ميتونه تكنولوژي روز رو از پژو و kia بگيريه ولي چون توليد زباله ها شون براشون سود دهي داره نمي خان بخودتشون تكوني بدن
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    مجله ماشين چاپ بهمن ماه رو نگاه كننين نوشه يك جوان مبتكر ايراني كه ايده اي براي خودرو سازان ايراني داشت توسط خودرو سازان سود جوي ايران خودر وسايپا رد شد و توسط بنز المان جذب شدن پس بايد به اين خودرو سازان گفت الكي بهانه تحريم رو نگيرين خودتون نمي خاين از توليد اين ماشيناي از رده خارج به دليل سود جويي بي زحمت دست بكشين
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
    0 0
    واقعا براي شركت پژو و KIA MOTOR بايد تاسف خورد كه با اجازه دادن به توليد محصولات رده خارجشون اونم با كمترين كيفيت چيزي چون بد نامي و ذهنيت بد در ايران باقي نذاشتن كه بازار خراب فروش پژو 407 وKIA اپتيما در مقايسه با تويوتاو هيوندا بيانگر چنين مسئله اي است و در يكي ازخبر نامهاي اتومبيل نوشته بود برخي مردم اپتيما را چون يك KIA است را نمي پسندن در صورتي كه پژو و KIA در حال حاضر محصولات خيلي خوب و با كيفيتي دارن
  • دلسوز IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    الان كه قيمت بنزين در سطح كشورهاي جهانه و يا كمي اختلاف داره واقعا آقايون زحمت بدن و يه فكري به حال اين مردم بيچاره بكنن كه سوار بر اين خودروهاي داخلي پر مصرف و نا امن دارن تو اين كشور دچار زحمت ميشن. بخدا گناه دارن اين مردم.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    چرا ايران خودرو و سايپا به فكر ارتقاي محصولاتشون نيستن تا وقتي صحبت از كاهش تعرفه ميشه بدنشو مثل بيد بلرزه و مجبور بشن براي نجات خودشون بهانه بي كار شدن كارگراشون رو بگيرن اخه يكي نيست بگه تا كي ما محكوم به استفاده از محصولات عهد تيروكمون هستيم
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    سبزه بود به گل نيز اراسته شد حالا كم خودرو با تكنولوژي قديمي تو ايران بود تيبا و رانا هم بهش اضافه شد حالا حالاها داستان ادامه داره و دوباره تاريخ تو ليد 35 ساله پيكان داره تكرار ميشه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    يعني مسئولين صداي مردم رو نمي شنون اين همه نارضايتي از خودروهاي داخلي بس نيست؟اگر نظرات مردم غير كارشناسي هم باشه بايد به اونا احترام بذارن پيشرفت صنعت در دنيا كليد خورده ديگه پرايد و 405 و پارس خواسته مردم رو براورده نمي كنه سو ناتا تو خارج 18000000 پارس مم تو ايران همين قيمت اون 6 تا ايربگ پارس بدون ايربگ ملت ديگه تحملشون تموم شده به جاي اينكه توليد پرايد رو قطع كننين تازه اسم X100 به اون دادين.206 پلاس رو به جاي 207 غالب ميكننين چرا
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    0 0
    جان من این کامنت هارو با سایر کامنت های مطالب گذشته به دست همین آقایون حامی صنعت برسونید نه به استحضار خودمون... به خدا از این همه بی معرفتی ورم معده گرفتم..!!؟؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین