خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، نوشت: وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور برای باقی‌مانده امسال و کل سال 2020 میلادی وام به دلار آمریکا نخواهد گرفت و در عوض به یوان و یورو روی می آورد.

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه روز پنجشنبه (21 شهریور) گفت: «ما به ارزهای غیر از دلار وام می گیریم.» وی افزود: «ما امسال هیچ برنامه ای برای قرض گرفتن بیشتر ارزهای خارجی نداریم، برنامه های خود را انجام داده ایم و حتی آنها را بیشتر از حد نیاز تکمیل کرده ایم. سال آینده، بررسی خواهیم کرد. احتمالاً وام ها نه تنها به یورو بلکه به یوان چین نیز خواهند بود.»
پیش از این مشخص شده بود که مسکو و پکن در حال کار بر روی یک روش جدید برای کاهش اتکا به دلار آمریکا هستند، زیرا روسیه قصد دارد اولین اوراق خود را با توجه به ارزش یوان صادر کند. این اقدام با هدف کمک به اقتصاد هر دو کشور (روسیه و چین) در مقابله با تعرفه ها و تحریم های ایالات متحده انجام شده است.
این پیشنهاد همچنین به مسکو اجازه خواهد داد تا لیست وام دهندگان خارجی خود را گسترش دهد. در حالی که سرمایه گذاران چینی اوراق بهادار به روبل روسیه را خریداری نمی کنند، راه اندازی اوراق یوان به آنها فرصتی برای سرمایه گذاری در بدهی های دولت روسیه را می دهد.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =