برخورد قاطع اداره محیط زیست دلفان با متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از گشت و کنترل مستمر نیرو های یگان حفاظت این اداره جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری و برخورد قاطع با متخلفین و تخریب چند کوخه در این راستا خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رامین رحمتی در این باره گفت: همه ساله با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران و استان لرستان، دشتهای شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر می باشند که بخشی از سال را در زیستگاه های این شهرستان سپری می کنند؛ که در این ایام افرادی سود جو اقدام به زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان می کنند.

وی بیان نمود: به همین دلیل یکی از عمده ترین فعالیت های محیط بانان در این فصل گشت و کنترل و پایش محل های تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و زنده گیری آن ها می باشد، که در این ارتباط در چند روز اخیر نیروهای یگان حفاظت این شهرستان  در دشت خاوه نسبت به تخریب کوخه ها و برخورد با متخلفان اقدام کرده و در این راستا چند کوخه را تخریب نموده و چند رشته تور و ادوات زنده گیری پرندگان را کشف و ضبط نمودند.

جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان ۶۰۰ میلیون ریال می باشد

رحمتی اظهار داشت: جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان ۶۰۰ میلیون ریال می باشد، که متخلفان زنده گیری این پرندگان علاوه بر پرداخت این میزان جریمه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرائم کیفری نیز محکوم می شوند.

رامین رحمتی با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست نمود هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه 1540 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =