پربازده‌ترین بازار در نیمه نخست سال را بشناسید

بازار سرمایه در نیمه نخست امسال تقریبا می‌توان گفت تنها بازاری بود که رشد چشم‌گیری را به ثبت رساند؛ به طوری که در هفته‌های پایانی فصل تابستان رکودها را یکی پس از دیگری جابه‌جا کرد و در نهایت وارد کانال ۳۰۰ هزار واحدی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای امسال شاخص بورس تهران در کانال ۱۰۰ هزار واحد قرار داشت و عددی پنجم فروردین از شاخص بورس دیده شد، ۱۷۹ هزار و ۱۹۴ واحد بود، این در حالی است که در آخرین روز شهریور شاخص بورس تهران به سطح ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد دست یافت. البته این بیشترین رکوردی نبود که بازار سهام در این مدت زده بود، بالاترین رقم شاخص در روز ۲۵ شهریورماه مشاهده شد؛ آن هم با عدد ۳۰۵ هزار و ۹۱۷ واحد.

تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال بازدهی بازار سهام در حدود ۶۸.۵ درصد بوده است. این نشان می‌دهد که نقدینگی حدود ۲ هزار هزار میلیارد تومانی، تغییر مسیر داده و وارد بازار سهام شده است.

برخی از تحلیلگران بازار سرمایه قبلا پیش‌بینی کرده بودند که «با توجه به افزایش نرخ ارز، احتمال رشد شاخص بورس به بیش از ۳۰۰ هزار واحد بعید نیست. »

به باور آنها، «باید ارزش بازار را متناسب با رشد قیمت دلار در نظر بگیریم؛ بدین معنا که بورس باید همسو با افزایش قیمت دلار روند صعودی را در پیش گیرد. بنابراین رشد بازار سرمایه نسبت به بازار پولی و کالایی بسیار عقب است و بورس همچنان جا برای رشد دارد. »

مشروح گزارش را می‌توانید (ایـــنــــجــــــــــــــــــــــــــــا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =