گلایه از هزینه گزاف دندانپزشکی برای سالمندان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: برای داشتن دوران سالمندی سالم، باید در سنین قبل از سالمندی، سبک زندگی سالم را رعایت کرد.

محسن شطی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم سبک زندگی سالم برای دوران سالمندی اظهار کرد: آخرین مطالعه‌ای که برای سالمندان در کشور انجام شده است به ۷ سال گذشته برمی‌گردد؛ خوشبختانه  امروزه در زمینه سلامت سالمندان مطالعات خوبی از سوی  وزارت بهداشت انجام گرفته است.

شطی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون و دیابت از جمله مشکلاتی هستند که معمولا سالمندان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته پوسیدگی و ریزش دندان‌ها هم از مهم‌ترین مسائلی  هستند که سالمندان در این سنین با آن سر و کار دارند و باید به طور جدی به این موضوع پرداخته شود، زیرا مشکلات دندان سالمندان هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات سالمندی بروز عارضه دمانس و آلزایمر است، بیان کرد: سالمندان به دلیل ضعف عضلانی در معرض خطر سقوط در هنگام راه رفتن هستند و در این میان برخی از زنان سالمند در سنین بالا دچار بیماری یا بی‌اختیاری ادرار می‌شوند.

او ادامه داد: سالمندان به دلیل مصرف بالای دارو ممکن است دچار سرگیجه شده و برخی از آن‌ها به خاطر پوکی استخوان در هنگام زمین خوردن دچار شکستگی استخوان ران و لگن می شوند و همین مسئله باعث بروز  عوارض و مشکلات متعددی در سالمندان می‌شود.

مصرف خودسرانه دارو بوسیله برخی از سالمندان

شطی افزود: برای داشتن دوران سالمندی سالم، باید در سنین قبل از سالمندی، سبک زندگی سالم را رعایت کرد و از فعالیت فیزیکی مناسبی برخوردار شد. بی تحرکی در دوران سالمندی یکی از مشکلات آن‌ها محسوب می‌شود و سالمندان باید از فعالت فیزیکی مناسبی متناسب با دوران سالمندی برخوردار شوند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه برخی افراد به صورت خودسرانه اقدام به خود درمانی می‌کنند و نسخه‌های قدیمی را بدون مراجعه به پزشک از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند.

او در پایان گفت: با رعایت الگوی غذایی مناسب دوران سالمندی بسیار پر بار و بی خطر است و باوجود تغییراتی که در این دوران اتفاق می‌افتد سالمندان می‌توانند یک زندگی سالم را سپری کنند.
۲۳۵۲۱۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1303606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =