عمرو موسی تصریح کرد اعضای اخوان المسلمین در نظام آینده مصر پست های کلیدی نخواهند داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: بازگشت به زندگی عادی برای مصری ها سخت است.مکانهای گردشگری این کشور خالی است و تظاهرات در این کشور همچنان ادامه دارد.

از لحاظ سیاسی ارتش که قدرت کامل را تا زمان برگزاری انتخابات در اختیار دارد قصد دارد تا ده روز آینده پیشنهادهایی را درباره اصلاح قانون اساسی ارائه دهد و این پشنهادها را تا دو ماه آینده به همه پرسی بگذارد.

ارتش ابراز اطمینان می کند که آینده مصر با قدرت غیر نظامیان اداره خواهد شد.با این حال برخی ها نگران ظهور اخوان المسلمین در صحنه سیاسی مصر هستند.

عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه پیشین مصر در گفتگو با خبرنگار یورونیوز گفت: نگرانی ها درباره (به قدرت رسیدن) اخوان المسلمین اغلب مطرح می شود اما واقعیت این است که اینها فقط سناریوهایی برای ترساندن مردم است زیرا همانطور که در همه تظاهرات و تجمعات هفته های اخیر مشاهده کرده اید، اخوان المسلمین به طور کامل در صحنه حضور داشت اما رهبری تحرکات را برعهده نداشت.

اعضای اخوان المسلمین (در نظام آینده مصر) پست های کلیدی نخواهند داشت.ارتش همچنین خواستار پایان تحرکات اجتماعی در سیستم حمل و نقل، بانکها و پلیس شده است برای اینکه مصر با پیامدهای اقتصادی این تحرکات مواجه نشود.

مقامات مصر همچنین از برخی از کشورهای خارجی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان درخواست کرده اند دارایی هایی برخی از مقامات بلندپایه سابق قاهره توقیف شود.16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =