نماینده سوریه در سازمان ملل: از حق خود در آزادسازی کشور از تروریسم نمی‌‎گذریم

تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که این کشور از حق خود مبنی بر آزادسازی تمام مناطق کشور از لوث تروریسم چشم‌پوشی نخواهد کرد.

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بدون هیچگونه دخالت خارجی موفقیتی ملی است که با پشت سر گذاشتن موانع ایجاد شده توسط دشمنان سوریه حاصل شده است.

وی طی سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: سوریه با همکاری دوستان در روسیه و ایران و از طریق همکاری با گر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل موفق شد  کمیته تدوین قانون اساسی را تشکیل دهد.

وی اظهار داشت که همزمانی اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با ریاست روسیه بر شورای امنیت بار دیگر نقش مهم مسکو در تلاش برای برقراری صلح و امنیت بین المللی و عدم دخالت در امور داخلی کشورها را نشان می‌دهد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که موفقیت هرگونه روند سیاسی در سوریه مستلزم پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، ترکیه‌ای و سایر نیروهایی است که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد که اعتقاد دولت سوریه به روند سیاسی به این معنا نیست که از حق خود و تعهدات قانونی‌اش مبنی بر آزادسازی تمام مناطق کشور از لوث کشور و پایان دادن به حضور نظامی غیرقانونی خواهد گذشت.

الجعفری گفت که سوریه به صورت همزمان روند سیاسی، مبارزه با تروریسم، پایان دادن به حضور غیرقانونی در سوریه و آشتی و بازسازی کشور را ادامه خوهد داد.

23231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =