واژه‌ بی‌معنی «بازنشستگی» برای هویت جهانیِ «یونس شکرخواه»

دوست و برادر عزیزم دکتر یونس شکرخواه رسما در همشهری آنلاین بازنشسته شد،هرچندبازنشستگی برای مردان دانش و صادق، واژه‌ای بی‌معنی است.

بی‌گمان، یونس سال‌های سال سرزنده و خلاق در جامعه‌ی رسانه‌ای و ارتباطی فعال خواهد بود وهمگان از خرمن دانش و تجربه‌ی او بهره خواهند برد.
یونس را از جهت هویتی می‌توان در دو سطح شناخت. در یک سطح او شهروندی جهانی است و تعلق به حوزه‌ی انسانی دارد و در ساحت دیگر او یک ایرانی مسلمان است. و درد توسعه‌ی ایران را در سینه دارد. وقتی یونس از ارتباطات میان انسان‌ها صحبت می‌کند، دشمن هر مانعی برای گفتگوست. او در این عالم نه از روم و نه از زنگ است. او بی‌رنگ بی‌رنگ است. او مفهوم سیّالیّت اندیشه و شبکه‌های ارتباطی را می‌فهمد. لذا، بیشتر به فیلترینگ می‌خندد تا درباره‌ی آن صحت کند.
ولی، در عینِ حال یونس ایرانی مسلمان است. تمدن ایرانی، فرهنگ ملی و سبک زندگی را می‌فهمد. لذا، در خورجین الکترونیک او فراوان قطعه‌های موسیقی، شعر، فیلم، عکس و تصویر و سایر اثرهای هنری و فرهنگی می‌توان یافت. همین ویژگی او را خوش محضر ساخته و هر کسی از هم‌نشینی و هم‌صحبتی با او لذّت می‌برد و خنده، بخش ثابت هر نشستی با اوست.            
یونس جان!
به هرروی، این رسم روزگار است. خدا قوت.  
چون همیشه در دانشکده، در کنار تو از تو خواهم آموخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =