آیین رونمایی از کتاب «چگونه سفرنویس شویم» برگزار شد. آرش نورآقایی، مدیرمسئول مجله گیلگمش که پیشنهاد ترجمه و انتشار کتاب چگونه سفرنویس شویم را به انتشارات ایرانشناسی داده بود، در این مراسم گفت: این کتاب را در یکی از سفرهایم در کتابفروشی پیدا کردم و بعد از مطالعه آن تصمیم گرفتم در دورههای تولید محتوا آن را تدریس کنم.
h, با اشاره به اهمیت این کتاب گفت: برنامه این کتاب این نیست که بگوید سفرنویس شوید بلکه یک جریان و دریچه جدیدی باز میکند. این کتاب به خوبی نشان میدهد که اتفاقی در حوزه گردشگری در حال رخ دادن است که باید به آن توجه کنیم و در واقع این موضوع اصلی این نشست است.
نورآقایی با بیان اینکه فضای مجازی هنوز نتوانسته جای منابع مکتوب را بگیرد، عنوان کرد: اصلاً قرار نیست سافت کپی جای هارد کپی را بگیرد. در حوزه سفر هم همینطور است و براین باورم هنوز دراین حوزه به هاردکپی نیاز داریم. معتقدم در فضای مجازی سهم دروغ و ریا از کتاب پررنگتر است.
وی ادامه داد: نویسندگان سفر ما دچار یک ناسیونالیست افراطی هستند و به این طریق نمیتوانیم به تبادل نظر با دنیا برسیم. کتاب چگونه سفرنویس شویم، نگاه صنعتی به مقوله سفرنویسی دارد. در واقع مقوله سفر، مقوله فرابخشی است، اما سفرنویسان ما فقط به مقصد و معرفی آن توجه دارند. در دنیا به جای کتابهای راهنمای سفر، داستان سفر تولید میکنند. اما در کشور ما به این مقوله نمیپردازند.
۲۴۱۲۴۱
نظر شما