۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸

فارس: انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره وضعیت سلامت "عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه عربستان، موجب تشدید درگیریها و جنگ قدرت درخاندان حاکم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع خبری پنجشنبه گذشته خبر مرگ پادشاه عربستان را منتشر کردند، این درحالی بود که منابع آگاه در دفتر پادشاهی، این خبر را رد کرده و آن را شایعه توصیف کردند.

این منابع تاکید کردند که پادشاه 86 ساله عربستان که اخیرا پس از انجام چند عمل جراحی در آمریکا برای گذراندن دوران نقاهت به مغرب رفته بود، درگذشته است و با توجه به بحران ها و نا آرامی ها در کشورهای عربی و تحولات تونس و مصر، خبر مرگ او بزودی منتشر نخواهد شد.

یکی دیگر از دلایل تاخیر انتشار خبر درگذشت پادشاه عربستان، وجود اختلافات گسترده بین خاندان حاکم درباره جانشینی عبدالله بن عبدالعزیزه است؛ بویژه آنکه ولی‌عهد سلطان بن عبدالعزیز 84 ساله هم بیمار است.

اعلام خبر بدترشدن وضعیت سلامت پادشاه عربستان موجب تشدید کشمکش‌ها بین جناح های مختلف خاندان حاکم برای جانشینی عبدالله بن عبدالعزیز شده است.

در سایه بیماری پادشاه عربستان و ولیعهد او، نایف وزیر کشور عربستان به عنوان معاون دوم نخست وزیر در سال 2009 میلادی تعیین شد، کارشناسان دلیل این امر را جلوگیری از بروز خلاء در قدرت در صورت خطرناک شدن وضعیت سلامتی پادشاه یا ولیعهد او عنوان کرده اند.

از سوی دیگر، پادشاه عربستان اخیرا فرزندش شاهزاده متعب را به عنوان رییس نیروهای گارد ملی، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران منصوب کرد؛ این اقدام بیانگر آن است که شاید پادشاه عربستان به دنبال آن باشد که برای اداره امور کشور برخی از وظایف خود را واگذار کند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =