ارکستر فیلارمونیک برای نخستین بار در خرم آباد به روی صحنه می رود

رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: نخستین ارکستر فیلارمونیک لرستان از سال گذشته فعالیت خود را تحت حمایت انجمن موسیقی استان آغاز نموده است و برای اولین بار 24 مهرماه سالجاری به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، امین عباسیان در این رابطه به خبرنگار خبرآنلاین گفت: : ساختار ارکستر فیلارمونیک ، از نظر سازی ، به‌صورت ارکستر سمفونیک یا ارکستر بزرگ است. عباسیان تصریح کرد : در تمام دنیا ارکستر فیلارمونیک ها معمولاً از سوی انجمن دوستداران موسیقی هر شهر تاسیس و توسط شهرداری ها و اسپانسرهای خصوصی حمایت مالی می شوند ولی متاسفانه در ایران اسپانسرها درکی از چنین موسیقی های جدی ندارند و کورکورانه به سمت کنسرت های پاپ می روند.

کلیت وجود ارکستر فیلارمونیک برای اهل هنر است

عباسیان  با اشاره به اینکه کلیت وجود ارکستر فیلارمونیک برای اهل هنر است و رسالت هنرمندانه دارد ، تاکید کرد : از آنجایی که ارکسترهای فیلارمونیک بی ریا و زلال فعالیت دارند می توانند با گستره دید جهانی فراتر از دولت ها پیش بروند و فرهنگ ها را در سراسر جهان به هم نزدیکتر کنند.

وی از مسئولین ارشد استان برای حمایت همه جانبه پیشبرد فعالیت های این ارکستر دعوت به همکاری نمود.

اجرا در تالار شهید آوینی خرم آباد

رییس انجمن موسیقی لرستان در پایان تاکید کرد: ارکستر فیلارمونیک استان لرستان به رهبری محمد میرزایی کارشناس ارشد آهنگسازی دانشگاه هنر تهران با اجرای قطعه حماسی موسیقی فیلم گیم آف ترونز چهارشنبه 24 مهرماه 1398 در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد در افتتاحیه سومین سوگواره چمرگه به روی صحنه می رود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =