۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
جاذبه حرکت اربعین و همگرایی ملت‌های مسلمان

نماد و نشان این وحدت ملت ها در خیل عظیم و چندین میلیونی راهپیمایان اربعین چیست؟

وحدت امت اسلامی بارزترین تجلی توحید در جامعه است؛ اما این که نماد و نشان این وحدت چه باشد، کاملاً مرتبط با انگیزه ها و آرزوهای مردم در هر زمان است.
بنابراین اگر امروز امام حسین علیه السلام، که مظهر ایثار جان و مال در راه احقاق حق و محو باطل است، شعار محوری خیل عظیم و چندین میلیونی راهپیمایان اربعین است که مسافت های چندصد کیلومتری را با پای پیاده به سوی حرم نورانی آن حضرت می پیمایند، بدین معناست که محوری ترین شعار امت اسلامی  در دوران ما رویکرد مبارزه برای برپایی عدالت و محو ظلم در جامعه است.

برای رسیدن به این مقصود شیوه حسین علیه السلام را برگزیده اند. خوشبختانه رایحه دل انگیز این حرکت ملت های مسلمان آن چنان در سراسر عالم پراکنده شده که نه تنها کنجکاوی پیروان دیگر مذاهب و ادیان را برای شناخت این امام بزرگوار برانگیخته، بلکه جاذبه این وحدت و همگرایی همه ساله در ایام اربعین آتش شوق برای پیوستن به این راهپیمایی بزرگ در قلبشان شعله ور شده و به این رود خروشان می پیوندند.

* رئیس اسبق کتابخانه ملی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 0
    امروز به شما می گم که اگر اربعین را در ملت های مسلمان خلاصه کنید حتمی شکست خواهد خورد. آقا امام حسین بالاتر از تعاریف ما از دین و مذهب می روند. دقت کن که گفتم تعاریف ما و نه اصل دین. گمانه زنی های انسان با اصل دین همواره فاصله دارد که گاهی زیاد و گاهی کم است و این موضوع تا ابد سر به مهر می ماند و هیچکسی نمی داند که کدام نظر به اصل نزدیکتر است