با همراهی مشاور اعتیادتان را برای همیشه ترک کنید

.

ترک اعتیاد مساله ای است که بسیاری از خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند و حتی در بعضی موارد روش های بسیاری تحت عنوان بهترین روش ترک اعتیاد در منزل یا ترک اعتیاد با داروهای گیاهی را امتحان می کنند تا شاید به گونه ای از دام این بیماری رهایی یابند؛ باید در نظر داشته باشید که ترک اعتیاد در خانه در مواردی امکان پذیر است اما توصیه می شود فرد حتما تحت نظر پزشک و مشاور بوده و آگاهانه برای این کار اقدام کند؛ لازم به ذکر است در این مسیر علاوه بر اراده فرد و کمک متخصص این حوزه برای ترک، پشتیبانی و حمایت خانواده نقش پر رنگ و ویژه ای دارد؛ میزان همدلی خانواده با فرد معتاد و اطمینان خاطر دادن به او که در این مسیر همراه او هستند، قطعا به فرد معتاد از لحاظ روحی کمک ویژه ای می کند و حتی ممکن است او را برای ترک اعتیاد مصمم تر نماید.

بعضی از خانواده ها با فهمیدن این موضوع که یکی از اعضا دچار اعتیاد شده، ممکن است عکس العمل منطقی نشان ندهد و حتی در بعضی موارد فرد معتاد را از خانواده طرد می کنند؛ این رفتار باعث می شود فرد از لحاظ روحی دچار آسیب های جدی شده و حتی ممکن است وضعیت فرد را بدتر کند؛ به همین دلیل، توصیه می شود در چنین شرایطی قبل از عکس العمل نشان دادن در مورد معتاد بودن یکی از اعضای خانواده یا دوستان و یا هرگونه اقدامی برای ترک، حتما با مشاورین و متخصصین حوزه ترک اعتیاد مشورت کرده و سپس اقدام نمایید.

اولین قدم برای ترک اعتیاد چیست؟

افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند بیشتر از آن که وابستگی فیزیکی به این مواد داشته باشند وابستگی روحی دارد و همین مساله ممکن است ترک اعتیاد را برای این افراد غیر ممکن کند در صورتی که این طور نیست؛ با این که ترک اعتیاد برای بعضی از افراد بنا به شرایطشان سخت و زمان بر است، اما غیر ممکن نیست.

برای ترک اولین قدم مراجعه به مشاوره ترک اعتیاد است؛ اگر فردی از لحاظ روحی برای ترک آمادگی داشته باشد مسلما مسیر ترک را راحت تر طی خواهد کرد و احتمال بازگشت مجدد او به مصرف مواد بعد از ترک اعتیاد کمتر خواهد شد؛ به همین دلیل توصیه می شود پیش از هرگونه اقدامی برای ترک، ابتدا با مشاورین و متخصصین این حوزه مشورت نمایید و آگاهانه برای ترک اعتیاد اقدام کنید.

در صورتی که یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان دچار اعتیاد شده و قصد کمک به او را دارید، بهتر است شما نیز از مشاوره بهره بگیرید تا بتوانید به بهترین نحو به فرد معتاد کمک کنید؛ فراموش نکنید که حمایت گری و پشتیبانی دوستان و خانواده فرد معتاد نقش ویژه ای در ترک اعتیاد معتادین دارد.

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد قرص بوپرنورفین

قرص بوپرنورفین یا به اختصار ب۲ یکی از قرص های مسکن است که مصرف دارویی دارد اما متاسفانه برخی افراد بدون تجویز پزشک این قرص را مصرف کرده و معتاد به مصرف ب۲ شده اند.

بعضی از افراد بخاطر ترک دیگر مخدرها خودسرانه ب۲ را جایگزین کرده و متاسفانه به بوپرنورفین وابسته می شوند.

در نظر اکثر مردم، ب۲ عوارض کمتری نسب به متادون دارد در حالی که این طور نیست و علائم اعتیاد به ب۲ و متادون مشابه است و افراد بعد از مصرف ب۲ همان نئشگی ای را تجربه می کنند که بعد از خوردن متادون تجربه خواهند کرد!

روش ترک قرص ب۲ در مراکز درمانی به این صورت که بنا به شرایط بیمار، میزان مصرف و علائم ترک را تحت کنترل قرار داده و به صورت تدریجی میزان مصرف قرص را کاهش می دهند؛ با توجه به این که مصرف کننده این قرص به ب۲ وابستگی روانی نیز دارد، بهتر است برای ترک ابتدا از بیمار از لحاظ روانی آماده شود، سپس با راهنمایی مشاور و حمایت خانواده برای ترک اقدام گردد.

ترک اعتیاد به سیگار

بسیاری از افرادی که سیگار می کشند، بارها برای ترک آن اقدام کرده اند و در بین راه وسوسه شده و مصرف سیگار را از سر گرفته اند؛ بسیاری از افرادی که ترک سیگار را تجربه کرده اند بر این نظرند که سختی ترک سیگار روزهای اول نیست بلکه روزها، هفته ها و ماه های بعد است؛ زمانی که باید با وسوسه کشیدن ترک سیگار دست و پنجه نرم کنند.

به گفته متخصصین این حوزه، اعتیاد به سیگار بیشتر جنبه روانی دارد و به همین دلیل ترک آن سخت است و ممکن است مدت زمان زیادی زمان لازم داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه می شود زمانی که تصمیم به ترک سیگار گرفتید، این مساله را با مشاورین ترک اعتیاد در میان گذاشته و با راهنمایی های ایشان و با آمادگی روحی کامل برای ترک اقدام نمایید.

ترک اعتیاد گل

بنگ، وید،سیگاری،گل و ... همه و همه نام هایی است که برای حشیش به کار می برند و متاسفانه این مواد در بین جوانان شایع شده و بسیاری برای سرگرمی ازآن استفاده می کنند.

اگر فردی گل مصرف کند، با توجه به تاثیری که این ماده بر روی عملکرد مغز دارد، رفتار غیر طبیعی از خود نشان خواهد داد. گل تاثیر منفی بر عملکردهای طبیعی بدن دارد و معمولا فرایند های طبیعی بدن را کند می کند.

گل معمولا از طریق ریه و به صورت دود وارد بدن شده و از این طریق  اجزای آن وارد خون می شود و به مغز و بافت های بدن می چسبد.

با ورود گل به بدن، اجزای آن به گیرنده های عصبی می چسبند و همین امر باعث کاهش سرعت انتقال پیام شده و در نتیجه باعث بروز رفتاری عجیب در فرد می شوند.

برای ترک اعتیاد گل مانند دیگر مواد اراده و تمایل فرد حرف اول را می زند؛ به همین دلیل توصیه می شود برای آمادگی کامل برای ترک با مشاورین این حوزه مشورت نمایید و تحت نظر پزشک برای ترک اقدام کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312574