ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از تصمیمش برای تقویت حضور نظامی خود در شمال شرقی سوریه جهت "حفاظت" از میادین نفتی این منطقه و جلوگیری از افتادن مجدد این میادین به دست داعش خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، یکی از مسئولان پنتاگون اعلام کرد: از مهم‌ترین دستاوردهایی که آمریکا به همراه شرکای خود در مبارزه با داعش به دست آورده، کنترل بر میادین نفتی در شرق سوریه است که یکی از دلایل اصلی بازگشت داعش محسوب می‌شوند.

این مسئول که نامش را فاش نکرد، افزود: آمریکا با ارسال حمایت نظامی بیشتر برای ممانعت از افتادن مجدد میادین نفتی سوریه به دست داعش یا طرف‌های دیگری که ثبات را برهم می‌زنند، به تقویت حضور خود در شمال شرقی سوریه ضمن هماهنگی با شرکای خود در نیروهای سوری دموکراتیک پایبند است.

همچنین لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد: پنتاگون به دنبال برنامه‌ریزی برای مبارزه با داعش و "حفظ" تاسیسات نفتی سوریه است.

در همین راستا، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در شمال شرقی سوریه، ترامپ تمایل دارد گروه کوچکی از این نیروها را در شرق سوریه برای مبارزه با داعش نگه دارد. این در حالی است که سوریه تاکید کرد، میادین نفتی شمال شرقی سوریه باید تحت کنترل دولت دمشق باشند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =