امام جمعه خرم آباد : برخی ها بدنبال ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن جامعه هستند

مهر نوشت: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آزمون بزرگ انتخابات مجلس را در پیش داریم، گفت: برخی از همین الان شروع کرده‌اند به ایجاد اختلاف و دو دستگی و دوقطبی در جامعه.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: آخر ماه صفر ایام حزن و اندوه است،  بزرگترین مصیب در عالم در آخر ماه صفر قرار گرفته است و آن این است که جان جانان، انسان کامل، محور هستی، ارکان وجود، نبی مکرم اسلام در ۲۸ صفر جان به جان آفرین تسلیم کرد و امت اسلامی را عزادار کرد.

وی با بیان اینکه امت در فراق پیامبر سوختند، گریه کردند و ناله زدند برای اینکه جانشان را از دست دادند، تصریح کرد: در آخر ماه صفر شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) است، همچنین در روز آخر ماه صفر هم شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است، هیچ مصیبتی بزرگتر از این مصیبت نداریم، به همه شما عزیزان تسلیت عرض می کنم.

پیامبر اکرم و ائمه هدی دو هدف مهم را همیشه دنبال می کردند

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم و ائمه هدی دو هدف مهم را همیشه دنبال می کردند، افزود: انسان سازی، تعلیم و تربیت، تزکیه انسان ها و رساندن انسان به مقام توحیدی و کمال هدف اول پیامبر و ائمه بوده است، جامعه سازی و تشکیل حکومت و ظلم ستیزی دومین هدف پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار بوده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام و ائمه برای این که این هدف ها را عملی کنند به تناسب شرایط مکان و زمان روش های متفاوتی را به کار گرفتند، اظهار داشت: پیامبر اکرم با روش اخلاق و مدارا کردن مردم را جذب کرد، اخلاق پیامبر مایه پیشرفت اسلام شد، امام حسن مجتبی با صلح خود این هدف را دنبال کرد و امام رضا(ع) با پذیرش ولایت عهدی همین دو هدف را دنبال کرد. آنچه که مهم است شناخت زمان و بصیرت مردم است.

وی یادآور شد: باید زمان شناس باشیم، اگر بخواهیم یک تحلیل درستی از زندگی پیامبر اکرم، صلح امام حسن و پذیرش ولایت عهدی امام رضا داشته باشیم باید زمان شناس باشیم، بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم، بتوانیم زمان امام حسن مجتبی که زمان مکر و حیله و نیرنگ بوده است را بشناسیم، باید زمان امام رضا را که زمان مکر و فریب و دیکتاتوری و خفقان است را بشناسیم. زمانی که شبهه ای ایجاد می شود و حق با باطل درآمیخته می شود آنگاه زمان شناس بودن و بصیرت داشتن راه نجات است.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: اگر زمان شناس باشیم قطعا صلح امام حسن مجتبی را همانند صلح حدیبیه می دانیم و پذیرش ولایت عهدی امام رضا را برای خنثی کردن مکر و حیله مامون عباسی علیه اهل بیت می دانیم و تفسیر و تحلیل درستی از حوادث و جریانات خواهیم داشت.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی و امام رضا مظهر تام ماکریت خدا بودند، با روش و منش خود توانستند بهترین مکر را در برابر مکر بنی امیه و بنی عباس داشته باشند، گفت: اگر ما بخواهیم هم صلح امام حسن و هم پذیرش ولایت عهدی امام رضا را تحلیل درستی داشته باشیم باید هر دو را نماد خیر الماکرین بدانیم، با زمان شناسی و بصیرت بتوانیم تحلیل درستی داشته باشیم.

موفقیت های ایران اسلامی دنیا را متحیر و دشمنان را دستپاچه کرده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های گسترده دشمن اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته شاهد بودید که یکی از این موفقیت ها طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی بود، ساخت و طراحی پهپاد، قدرت عملیاتی و اطلاعاتی که نیروهای ما از آن برخوردار هستند، دیدید که مسئله دستگیری سرشبکه سایت و کانال آمد نیوز را که یک شاهکار اطلاعاتی و امنیتی بوده است. این موفقیت ها و پیشرفت ها مصداق شعار انقلاب اسلامی است که «ما می توانیم».

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه این موفقیت های ایران اسلامی دنیا را متحیر و دشمنان را دستپاچه و عصبانی کرده است، تصریح کرد: دستپاچگی که آمریکا و ایادی آمریکا داشتند را دیدید، صحبت های آنان را دیدید، دچار سردرگمی شده اند، این پیشرفت ها مرهون هدایت های حیکمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی است، مرهون فداکاری و ایثار و گذشت جوانان مومن و انقلابی است، مرهون وحدت، انسجام و وفاداری ملت ایران است. باید این ها را قدر بدانیم.

برای برگزاری انتخابات مجلس نیازمند به وحدت و آرامش در جامعه هستیم

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امسال ما یک آزمون بزرگی در پیش داریم، آن مسئله برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: برای این کار مهم نیازمند به وحدت و آرامش در جامعه هستیم، اما متاسفانه شاهد برخی از سخنان و اقدامات فرافکنانه برخی مسئولین هستیم که به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند، به دنبال ایجاد اختلاف هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها و برخی از کسانی که تریبون در اختیار دارند از همین الان شروع کرده اند به ایجاد اختلاف و دو دستگی و دوقطبی در جامعه، اظهار داشت: چرا دنبال این مسائل هستید؟ بیایید به مردم خدمت کنیم، بیاییم خدمت ها را به مردم بگوییم. چه کار کرده ایم؟ این وضع شهر خرم آباد است که می بینید، اگر دوباره سیلی بیاید ببین چه اتفاقی بیفتد، چه خدمتی به مردم کرده اید؟

چرا دائما بر طبل اختلاف می کوبید و دنبال موج سواری هستید

امام جمعه خرم آباد با بیان این مطلب که چرا دائما بر طبل اختلاف می کوبید، دنبال موج سواری هستید، بیایید خدمت خود را به مردم ارائه دهید، بگویید به مردم چه کرده اید، چرا دنبال دو قطبی کاذب در جامعه هستید و فرافکنی می کنید و گناه را به گردن دیگری می اندازید، تصریح کرد: مردم باید در این ایام از هر کسی که تریبون در اختیار دارد و حرف می زند و می خواهد در این صحنه انتخابات حاضر شود باید مطالبه خدمت داشته باشند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مردم واقعا هزاران مشکل دارند، نمک بر زخم مردم نپاشید، مرهمی برای مردم باشید، امید ایجاد کنید و نشاط و آرامش و وحدت ایجاد کنید، افزود: در داخل دشمنان ما دائما دارند یاس ایجاد می کنند، در خارج از کشور ببینید استکبار چه می کند، آمریکا و ایادی او و کشورهای مرتجع عرب از هر روزنه ای موج سواری می کند و فرصت طلبی می کند، می خواهد جبهه مقاومت اسلامی را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند به وحدت و آرامش هستیم، گفت: امیدواریم توجه شود و نیازی نباشد ما در خطبه های نماز جمعه تذکر بدهیم.

پیاده روی اربعین حسینی امسال با اقتدار کامل به پایان رسید

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی امسال با اقتدار کامل به پایان رسید، بار دیگر قدرت نمایی مکتب اهل بیت در دنیا شد، تصریح کرد: جا دارد از تمام مردم، خیرین، مسئولان و موکب داران که در این ایام واقعا خدمت کردند به زائران، از رسانه ها و صدا و سیما، نیروهای نظامی و انتظامی که امنیت را تامین کردند تا این کنگره جهانی به نمایش گذاشته شود صمیمانه تشکر می کنم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه از مردم، دولت و مرجعیت عراق، مواکب عراقی که استقبال بزرگوارانه و پذیرایی کریمانه داشتند تشکر می کنم، واقعا بی نظیر است، اظهار داشت: این ایثار و فداکاری و گذشت چیزی جز برکت امام حسین(ع) نیست. میلیون ها انسان پذیرایی شدند. ۲۰ میلیون نفر در کربلا حاضر می شود و به برکت امام حسین(ع) بهترین پذیرایی از آنان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =