اعطای ۴۵۰ هزار دلار به برندگان جایزه ادبی گاورنر جنرال

مهر نوشت: یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جوایز ادبی کانادا که با عنوان گاورنر جنرال شناخته می‌شود، برندگان ۲۰۱۹ خود را در دو بخش ادبیات انگلیسی زبان و ادبیات فرانسوی زبان معرفی کرد.

 اواخر سه‌شنبه برندگان جوایز ادبی معتبر گاورنر جنرال (جی‌جی‌بوکس) توسط شورای هنرهای کانادا معرفی شدند.

در بخش انگلیسی زبان، کتاب «پنج همسر» نوشته جوآن توماس موفق به کسب جایزه بهترین اثر در بخش داستانی شد. کتاب‌های «وحشی مقدس» نوشته گوئن بن‌اوی بهتری اثر بخش شعر و «آن سوی بازی» نوشته آماندا پریس بهترین اثر بخش درام شدند.

در بخش غیرداستانی، کتاب «به سمت رودخانه: از دست دادن برادرم» نوشته دان گیلمور موفق به کسب جایزه شد. در بخش ادبیات جوانان دو جایزه یکی در بخش متن و دیگری در بخش کتاب‌های مصور اهدا شد که این دو به ترتیب به کتاب «روی آسمان بایست» نوشته ارین بو و «کوچک در شهر» نوشته سیدنی اسمیت رسیدند.

در نهایت در بخش ترجمه از فرانسوی به انگلیسی هم لیندا گابوریو به خاطر ترجمه «پرندگان هم‌نوع» نوشته وجدی موواد موفق به کسب جایزه شد.

در بخش فرانسوی‌زبان، کتاب «کاغذ سفید» اثر سلین هویگبارت جایزه بهترین اثر داستانی را از آن خود کرد. در بخش شعر، کتاب «تاندون و استخوان» نوشته آن-ماری دموله به عنوان اثر برتر شناخته شد. در بخش درام هم «سرپناه» میشکا لاوین برنده جایزه شد.

آن-ماری وواسار با کتاب «حق قدرتمندان: آسیب ما، منفعت آن‌ها» توانست عنوان بهترین اثر غیرداستانی را به خود اختصاص بدهد. در بخش ادبیات جوانان، «آلباتروس» دومینیک دمرس برنده بخش متن و «جک و زمان از دست رفته» استفانی لاپوینت و دلفین کوت-لاکروا برنده بخش کتاب مصور شدند. در نهایت، جایزه بهترین ترجمه از انگلیسی به فرانسوی به کاترین لرو برای ترجمه کتاب «ما که هیچ بودیم» نوشته مدلین تین رسید.

جوایز کتاب گاورنر جنرال یا فرماندار کل کانادا که سال ۱۹۳۶ تاسیس شد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جوایز ادبی کاناداست و روی هم رفته سالانه ۴۵۰ هزار دلار جایزه توزیع می‌کند. شورای هنرهای کانادا از سال ۱۹۵۹ تا به حال مسئول اجرا و ترفیع این جوایز بوده است.

هر برنده ۲۵ هزار دلار دریافت می‌کند و ناشر اثر او هم ۳ هزار دلار برای انجام فعالیت‌های تبلیغی کتاب می‌گیرد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =