کاری که برای داشتن جامعه‌ای سعادتمند باید به فرزندانمان بیاموزیم

ایرنا نوشت: برای بسیاری از ما سوال این است که چرا سرانه مطالعه در کشور پایین است، اما باید راه‌حلی برای آن در نظر گرفت، بهترین راه حل، ترویج خواندن است، این را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم کتاب خواندن، کدام یک از مشکلات‌شان را حل خواهد کرد و چه کمکی به بهتر شدن زندگی‌شان می‌کند.

روز دانش آموز نزدیک است و تقارن آن با روز فرهنگ عمومی، فرصتی است که برای ترویج کتابخوانی وقت بیشتری بگذاریم.

رویکردها و شیوه‌های ترویج خواندن

کتاب رویکردها و شیوه‌های ترویج خواندن، پژوهشی است که به تحلیل و شناخت بازدارنده‌ها و عوامل انگیزه‌بخش برای کتاب خواندن در جامعه هایی می پردازد که مردم در آن عادت به مطالعه ندارند.

در این اثر از روش‌هایی که کودکان و نوجوانان به خواندن علاقه‌مند می‌شوند، سخن گفته شده و شیوه‌های ترویج خواندن و شناخت کودک و نوجوان و نیازهای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و راه‌هایی عملی برای راه‌اندازی مراکز خواندن با کودکان و نوجوانان پیشنهاد شده است.

مخاطبان این اثر پدران و مادران،‌ آموزگاران و مربیان،‌ کتابداران و مروجان و گروه‌ها و قشرهای فرهیخته و فرهنگی هستند که برای ترویج کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند.

کتاب رویکردها و شیوه‌های ترویج خواندن، نوشته کمال پولادی است و موسسه فرهنگی، هنری، پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان آن را در ۳۰۵ صفحه منتشر کرده است.

روانشناسی خواندن و ترویج کتابخوانی

همه رفتارهای اجتماعی در بخش اصلی خود به روانشناسی برمی‌خورند، روانشناسی می‌تواند راه‌های مناسبی برای ترویج رفتاری درست یا باز داشتن از رفتارهای غلط را به کنشگران نشان بدهد.

کتاب روانشناسی خواندن و ترویج کتابخوانی، به تحلیل روانشناختی مساله کتابخوانی یا کتاب نخوانی می‌پردازد.

تفاوت سلیقه میان دختران و پسران در رده‌های سنی مختلف و متفاوت و خاستگاه‌های اجتماعی یکی از موارد قابل توجهی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

روانشناسی خواندن و ترویج کتابخوانی، نوشته اکرم پدرام‌نیا در ۱۱۴ صفحه توسط نشر قطره به چاپ رسیده است.

نیمای بابا و هفت دزد بک لایت

نیمای‌بابا و هفت دزد بک‌لایت، مجموعه داستان‌هایی به هم پیوسته است که نام خود را از علی بابا و چهل دزد بغداد وام گرفته و آن را به طنز کشیده است. زبان آن کنایه‌های طنزی به ادبیات کهن دارد اما برای مخاطب نوجوان شده، این کتاب با دغدغه ترویج کتابخوانی، نوشته شده و روی جلد آن هم در توضیح کتاب آمده: چگونه اهمیت کتابخوانی و بالا روندگی فرهنگ مطالعه را درک کنیم؟

نیمای بابا و هفت دزد بک لایت، نوشته محمد مصاحبی در ۵۷ صفحه توسط انتشارات سوره‎مهر منتشر شده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =