ساختمانهای ورزش لرستان همچنان در اختیار دانشگاه پیام نور / رایزنی های مدیرکل ورزش با مسئولان

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از تلاش و پیگیری ها جهت در اختیار گرفتن ساختمانهای ورزش استان در مجموعه ورزشی خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید علی کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در این زمینه گفت : متاسفانه مجموعه ورزشی خرم آباد روند نامطلوبی را طی می نماید و مشکلات اعتباری و زیرساختی آن همچنان پابرجاست و علی رغم کمبود شدید فضای ورزشی در استان این طرح مهم حرکتی غیرقابل قبول را در پیش دارد.

وی گفت : ساختمانهای اداری و آموزشی که در این مجموعه ساخته شدند سالهاست در اختیار دانشگاه پیام نور بوده و در حال حاضر در گرو پرداخت {یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان}  اعتبار است.

سید علی کریمی  افزود : ساختمانهای موجود در سایت مجموعه ورزشی خرم آباد در منطقه کمالوند  به همراه هشت هکتار زمین با تصویب هیئت وزیران به مدت ۵ سال در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفت که مدت ۵ سال آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با اتمام مدت تصویب نامه، پیگیریهای متعددی جهت تخلیه صورت گرفته ، لکن با توجه به اینکه در ابتدا ساختمانها بصورت نیمه کاره بوده ،دانشگاه پیام نوراستان مدعی شده که در این مدت هزینه های میلیاردی برای تکمیل ساختمانها صرف کرده و تحویل املاک ورزش را منوط به پرداخت هزینه کرده است.

محکومیت اداره کل ورزش به پرداخت خسارت

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در این راستا رایزنی های متعددی صورت گرفته  و در جلساتی که در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد مقرر گردید با محوریت دفتر فنی استانداری میزان دقیق هزینه های دانشگاه توسط کارشناسان آن دفتر برآورد و اعلام گردد که پس از بررسی و اعلام کارشناسان ، مبلغ { یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان} توسط دانشگاه درساختمانها هزینه گردیده و می بایست این مبلغ را اداره کل ورزش و جوانان به آنها پرداخت تا نسبت به تخلیه و تحویل اقدام نمایند .

کریمی با اشاره به ارجاع پرونده به هیات حل اختلاف استان عنوان کرد : پس از اعتراض به برآورد کارشناسان ، درسال گذشته در آخرین جلسه که در هیئت حل اختلافات دستگاههای اجرایی استان در استانداری برگزار گردید مقرر شد از مبلغ فوق الذکر مبلغ { هفتاد میلیون تومان } کسر و نهایتآ مبلغ {  یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان} پرداخت و در مقابل،  دانشگاه پیام نور استان ساختمانها را تحویل مالک اصلی یعنی اداره کل ورزش دهد  .

دست رد وزارت ورزش به لرستان

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اعلام اینکه تامین این مبلغ برای اداره کل ورزش امکان پذیر نبود اظهار داشت: در این رابطه پیگیریهای لازم را از طریق وزارت ورزش و جوانان جهت تامین این مبلغ  در دستور کار قرار دادیم  اما پس از چندین ماه پیگیری ،نهایتآ معاونت توسعه وزارت ورزش اعلام نمودند که این مبلغ می بایست توسط استان تامین گردد بنابراین موضوع به استان عودت گردید.

سید علی کریمی  در خصوص آخرین وضعیت این ساختمانها گفت:  در حال حاضر دانشگاه پیام نوراستان ساختمانها را تخلیه نموده اما متاسفانه تا هزینه فوق الذکر به آنها پرداخت نگردد ساختمانها را تحویل ما نخواهند داد .

وی گفت:  درحال رایزنی جهت تامین اعتبار در استان جهت در اختیار گرفتن املاک ورزش استان هستیم امیدواریم بتوانیم اقدامی مثبت جهت تعیین تکلیف این موضوع مهم  صورت دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =