۶۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
مرد تلاشگر فرهنگ عمومی؛ از مدرسه و دانشگاه تا کتاب و مطبوعات

برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری، استاد و روانشناس پیشکسوت در گروه نخبگان خبرآنلاین

حمد و ستایش منحصرا از آن ذات اقدس الهی است؛ و هرکس را صرفا باید به اقتضای اتصاف به صفت الهی ستود.
جناب آقای گلزاری ما نیز از آن رو که تربیت یافته مکتب اسلام و بهره مند از جرعه های زلال قرآن و سنت پیامبر مکرم اسلام است،  با بهره مندی از معرفت دینی و دانش روانشناسی، اندوخته‌های خود را نه فقط در تدریس در کلاس درس و دانشگاه که در عرصه جامعه و در خدمت به فرهنگ عمومی و ارتقای سلامت خانواده به کار گرفته است..

او همواره کوشیده است تا به ویژه با مشاوره و راهنمایی جوانان در آستانه ازدواج، از بروز زخم های روحی و گره های خانواده برانداز جلوگیری کند.  همه اینها در کنار تواضع در رفتار که از برجستگی های اخلاقی ایشان است، از او تصویری از فردی ستودنی و دوست داشتنی و شخصیتی متفاوت در عرصه علم و عمل ساخته است.

چهار دهه از تلاش های علمی و اقدامات فرهنگی دکتر محمود گلزاری را باید در عرصه تدریس دانشگاه و تالیف آثار و تدبیر مدیریت و تلاش های او در حوزه آموزش و پرورش، مطبوعات و انتشارات و گسترش تحقیقات علمی در دانشگاه و نهادهای اجتماعی جوانان ستود که شرح مبسوط آن، در یادداشتی مختصر نگنجد.  

اینک که این پاسداشت در آستانه 70سالگی او همزمان با روز ملی فرهنگ عمومی منتشر می شود، جا دارد تا او را مرد تلاشگر و خدوم فرهنگ عمومی کشور نامید و  خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی او را ارج نهاد.

* قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ها 1372 تا 1373 و رئیس اسبق کتابخانه ملی ایران

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =