استاندار تهران: امنیت و آرامش در کل استان تهران برقرار است

ایسنا نوشت: استاندار تهران بااشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های استان، گفت: در حال حاضر در کل استان تهران آرامش و امنیت برقرار است.

 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، گفت: هر چه یارانه به بنزین بدهیم به افراد پردرآمد جامعه کمک کرده‌ایم در حال حاضر خانواده‌هایی هستند که سه ماشین دارند در حالیکه بسیاری از آحاد جامعه حتی یک ماشین هم ندارند و از حامل انرژی (بنزین) استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: موضوع ساماندهی سوخت، مصوبه دولت و برنامه ششم توسعه بوده و در کنار این سران سه قوه نیز این موضوع را مصوب کردند. پیشتر مقرر بود حامل‌های انرژی افزایش قیمت داشته باشند که افزایش قیمت گازوئیل منتفی شد و تنها بنزین افزایش قیمت داشت. این در شرایطی است که روزانه ۹۵ تا ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: منابع حاصل از ساماندهی بنزین میان ۱۸ میلیون خانوار که فعلا شناسایی شده‌اند که حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شوند در سه مرحله تا پایان هفته توزیع خواهد شد. در حقیقت این منابع اجرای عدالت را پشت سر خود دارد.

استاندار تهران این را هم گفت: در شرایط نامساعد درآمدی قرار گرفته‌ایم و بسیاری از افراد کم درآمد جامعه دچار مشکل هستند، لذا باید تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کردیم. سناریوهای مختلفی وجود داشت اما آنچه که به عنوان خروجی تصمیم گیری شد و سران سه قوه آن را مصوب کردند افزایش قیمت بنزین بود که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و تاکید داشتند که اگر این موضوع مصوبه سران سه قوه است باید اجرا شود.

اعتراض با غارت اموال مردم و اغتشاش قابل طرح نیست

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات سه روز گذشته در استان تهران گفت: همزمان با اجرای این تصمیم گروهی نه به بهانه اعتراض که باید به صورت منطقی کارشناسی و علمی باشد، دست به اغتشاش زدند. قطعا اعتراض با غارت اموال مردم و اغتشاش قابل طرح نیست.

وی با بیان اینکه می‌توان اعتراض را از طریق برگزاری میتینگ‌ها و تجمع‌هایی با مجوز قانونی و همچنین فراهم شدن طرح آن در صدا و سیما دنبال کرد، تاکید کرد: اما متاسفانه برخی افراد سوءاستفاده‌گر در روز اول علیه ملت و در روز دوم علیه نظام اقدام کردند. بسیاری از نیروهای انتظامی مورد هدف قرار گرفتند تا جایی که یک سرگرد پاسدار در ملارد به شهادت رسید. این اقدامات توسط افرادی انجام شد که دستورات خود را از خارج کشور گرفته بودند. بر همین اساس باید از مقام معظم رهبری تشکر کرد که فرمایشات ایشان داروی شفابخشی برای کنترل اغتشاشات شد و مردم به کمک نیروهای امنیتی آمدند به شکلی که در اسلامشهر مردم به کمک نیروهای امنیتی آمدند و مقابل اغتشاشگران ایستادند.

در کل استان تهران آرامش و امنیت برقرار است

وی تاکید کرد: به حمدلله امروز در تهران مسئله خاصی شاهد نیستیم و نیروی انتظامی، سپاه، فرمانداری و استانداری و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند. ما تنها در شهرستان‌های غرب تهران با مشکل مواجه شدیم که اقدامات اغتشاشگرانه نیز از سوی مردم بومی نبود و خوشبختانه برخورد قانونی انجام شد. در حال حاضر شهر تحت کنترل و در کل استان تهران آرامش و امنیت برقرار است.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مجلس شورای اسلامی نیز تشکر کرد و افزود: بخشی نمایندگان از همان ابتدا به فکر این نبودند که در مقابل افزایش قیمت بنزین موضع داشته باشند و بخش دیگر هم پس از صحبت‌های معظم له با این موضوع موافقت کردند. قطعا دولت هم در اجرای این مصوبه نظارت دقیقی خواهد داشت تا منابع مالی حاصل به آحاد جامعه نیازمند برگردد و هر کسی که شامل نشده باشد می‌تواند از طریق سامانه‌ای که در وزارت کار و رفاه اجتماعی فعال شده، اعلام کند که از نظر خود شامل این کمک‌ها می‌شوند ولی امروز بین ۵۷ تا ۶۰ میلیون نفر شامل این کمک‌ها خواهند بود.

هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر وجود ندارد

وی تاکید کرد: برای تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های برون شهری و تمامی خودروهایی که سرویس عمومی می دهند سهمیه در نظر گرفته شده، از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز می‌خواهم با نظارت کامل به این نکته توجه داشته باشند که هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر وجود ندارد. در این چند روز صدا و سیما نیز نسبت به اغنا سازی جامعه به خوبی اقدام کرده است تا این تصمیمات دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای دیگر نشود.

استاندار تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود که توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی خنثی شود. در روز اول اتفاقات ۲۲ استان درگیر بودند. روز دوم ۱۱ استان و شب گذشته چهار استان درگیر اعتراضات بودند که انشالله امروز این چهار استان نیز به آرامش و نظم خواهند رسید و توطئه‌ها خنثی خواهد شد. بی تردید تصمیم اتخاذ شده در راستای عدالت بوده و برای مردم مشکلی ایجاد نخواهد شد. امیدواریم این موضوع را بخوبی برای مردم تبیین کنیم.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    همینقدر که اینترنت نیست نشان می‌دهد اوضاع آرام نیست وگرنه سخنگوی دولت بر آن تاکید نمی‌کرد.
    • محمد حسین IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      4 46
      یعنی انقدر زندگی ما وابسته به اینترنت شده؟ میدونم اینترنت مهمه ولی بعضی ها طوری رفتار میکنن انگار دو روز اینترنت نباشه تلف میشن.
  • زهرا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    737 4
    پس خدایی اگه تو تهران امنیت خوبه اینترنتو چرا وصل نمیکنین خواهشا کار داریمممم
  • sorosh IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    معلومه كه الان آرامش برقراره ... معمولا شبها ميريزن توي خيابونه و خرابكاري مي كنن
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    716 6
    اگه همه چیز آرومه و شما خوشحالید! پاتون رو از روی اینترنت بر دارید!
  • میثم IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    576 6
    چرا میایید دوروغ میگید که 100 درصد منابع حاصل از این کار رو به مردم برمی گردونیم؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    اگر امنیت برقراره پس چرا اینترنت قطعه!!
  • نا شناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    497 6
    اینترنت را وصل کنید
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    خوب دستتون درد نکنه امنیت رو برقرار کردید حالا بی زحمت اینترنت رو وصل کنید...
  • مریم IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    557 7
    دلیل مصرف بالای بنزین در ایران نبود حمل و نقل عمومی داخل شهری و بین شهری کارآمد است. این همه سال جاده سازی کردید و ماشین بی کیفیت و پر مصرف به مردم فروختید. مردم چاره ای جز استفاده از ماشینهای شخصی ندارند. حالا دم از زیادی مصرف بنزین نزنید که خود شما مقصر هستید.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      2 1
      کاملا درست است. وقتی کارخانه های اتوموبیل سازی بشکل بسیار انبوه اتوموبیل تولید میکنن . معلومه که مصرف بنزین بالا میرود . شما اول بیش از حد اتوموبیل تولید نکن بعد به فکر کاهش مصرف بنزین باش
    • محمد حسین IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      5 11
      واقا قیمت بنزین خیلی کم بود. به نظر من عدله دولت منطقی هست به شرطی که همش عملی بشه.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    یکی سبک وسیاق اداره امور زندگیش با استفاده از خودروست ، یکی دیگه با گاو و گوسفند ؛ اتفاقا الان اونی که گاو و گوسفند وزمین زراعی ومرغداری و.... داره، از من که مثلا پورشه هم سوار میشم متمول تره چه برسه پراید ارابه مرگ ! اگر دلتون میخاد توجیح کنین گرون فروشی بنزبن رو بکنین ولی من رو متهم به تمول نکنین که یکی دیگه بیاد ماشین من رو تو خیابون آتیش بزنه و مقصر گرونی بنزین رو، من بدونه !!!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      3 3
      آقای دانشمند توجیه
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      4 6
      پورشه سوار از دامدار روستایی وضعش بدتره؟!!! تازه لایک هم بگیره
  • سارا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    26 1
    پس لطفا اینترنت رو وصل کنید منی که دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستم همه ی کارام خوابیده نه میتونم ایمیل بزنم نه به منابع دسترسی دارم
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    11 2
    واقعا این چه حرفیه که دلیلی برای افزایش کالاهای دیگر نیست؟! واقعا تعجب آوره، همین الان پنجاه درصد روی هزینه سوخت حمل و نقل بنزینی اضافه شده اونم تو کمترین حالت! خب بر فرض هزینه حمل و نقل ده درصد کالا باشه، باز هم پنجاه درصد روی این ده درصد اضافه شده! یا اون راننده تاکسی چه گناهی کرده که درامدش اینقدر کم بشه؟ واقعا جای تاسفه که یه برنامه ریزی و هماهنگی ساده هم انجام نشده اونوقت انتظار دارید اعتراض هم نشه؟ شک نکنید اگر با برنامه ریزی، هدفمند و اطلاع رسانی افزایش بوجود میومد این اتفاقات پیش نمیومد
  • AE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    23 1
    فردا همون كسايي كه كار و كاسبي شون از طريق اينترنت بوده و حالا با قطع اون دارن ضرر ميكنن و بيكار ميشن هم به معترضين مي پيوندن. از ما گفتن. حالا هي قطع كنين
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    4 12
    شما که اینترانت ملی درست کردید، یه موتور جستجوی ملی هم درست می‌کردید.
  • حاج ممد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    16 8
    من ب قیمت بنزین اعتراض نداشتم، چون بالاخره ی روز باید گرون میشد، ولی اینترنت همین جوری قط بمونه منم میرم اعتراض ( همراه اغتشاش ‌‌گران ). حوصلم سر رفت دگ.
  • دریا IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    11 15
    وای بابا بنزین نمی‌خوایم اینترنتو وصل کنید خسته شدم
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    18 1
    اینترنت را وصل کنید پس
  • مهنا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    23 1
    اینترنت رو وصل کنین جان جدتون ما دانشجوییم نیاز مبرم بهش داریم چه وضعشه.... مسخرش رو دروردین
  • دهه هفتادی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    18 2
    اینترررررررررررررررررررررررررررنت!