۶۶۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای عملیات زمستانی مجهز شدند

ایرنا نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۶۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای انجام عملیات راهداری زمستانی در سال جاری تجهیز شده است.

اورجعلی علیزاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه راهداری و حمل و نقل زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: این قرارگاه با هدف هماهنگی برنامه های عملیاتی و دستورالعمل های راهداری زمستانی در مرکز مدیریت راه های استان تشکیل و عملیات راهداری زمستانی سالجاری را راهبری خواهد کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان نیز در ۵۰ باب راهدارخانه ثابت و ۹۰ گروه راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای ساماندهی شده اند.

علیزاده، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تمامی توان خود و با همکاری سایر دستگاهای ذیربط در زمستان سال جاری با حضور حداکثری در جاده های استان اقدام به امدادرسانی و ارائه خدمات به مسافران و خودروهای عبوری در جاده های استان می کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهداری دارد که از این مقدار ۲۳۶ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ راه روستایی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =