استاندار آذربایجان‌شرقی: افزایش قیمت کالاها و خدمات به طور مطلق ممنوع است

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات با هر عنوان ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید این مساله را به شدت کنترل کنند.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با تاکید بر استمرار و تقویت نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سوی دستگاه‌های مسئول، افزود: خوشبختانه تعادل در بازار استان برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد و دستگاه‌های نظارتی بعد از افزایش قیمت بنزین، جدی‌تر از گذشته ورود کرده و در این شرایط سخت قیمت‌ها را کنترل کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها قیمت بنزین افزایش یافته و سایر حامل‌های انرژی افزایش قیمت نداشته‌ است بنابراین هیچ دلیلی برای افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با ارائه تسهیلات، یارانه یا سهمیه سوخت باید در برخی از حوزه‌ها مانند حمل‌ و نقل که قیمت بنزین بر روی هزینه‌های آن ها تاثیر دارد، این افزایش هزینه جبران و از افزایش قیمت برای مصرف‌کننده جلوگیری شود.

پورمحمدی، ادامه داد: تولیدکنندگان هم تلاش کنند با کم کردن هزینه‌های تولید و حذف واسطه‌ها، قیمت محصولات خود را ثابت نگه دارند تا بهانه‌ای برای سوءاستفاده فراهم نشود.

وی با اشاره به اغتشاش‌های اخیر به بهانه افزایش قیمت بنزین، یادآوری کرد: دشمنان در صدد فرصت هستند تا بر موج اعتراض‌های مردمی سوار شوند و اهداف خود را پیاده کنند که یکی از مهم‌ترین ابزارهای آنان، اختلال در بازار کالاهای اساسی مردم است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تکلیف شرعی، اخلاقی و قانونی مسئولان امر است، گفت: در زمان کنونی کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد با کسانی که با مخفی کردن کالاها یا گران‌فروشی از پشت به مردم خنجر می‌زنند باید به شدت برخورد شود و به آنها اجازه فعالیت داده نشود.

پورمحمدی، با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی باید به وفور در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: تامین کالاهای مورد نیاز مردم باید جزو اولویت‌های مسئولان ذیربط باشد.

وی برنامه‌ ریزی و آمادگی دستگاه‌های مسئول برای تامین میوه شب عید را خواستار شد و گفت: در جلسه بعدی کمیسیون تنظیم بازار در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این جلسه نحوه تامین، تولید و عرضه برخی از کالاها و خدمات اساسی مانند نان، مواد پروتئینی، کرایه ناوگان حمل‌ و نقل و تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان باری بررسی و اتحادیه‌های مرتبط گزارش ارائه کردند.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند نظارت و بازرسی از نحوه عرضه و قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم ارائه و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =