اعلام موضع معاون سازمان برنامه درباره نرخ گازوییل

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزایش قیمت سوخت از جمله گازوئیل، هیچگونه پیش‌بینی در بودجه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، حمید پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال آینده افزایش نرخ گازوئیل خواهیم داشت؟ گفت: هیچ پیش بینی در رابطه با افزایش قیمت سوخت از جمله گازوئیل در بودجه ۹۹ وجود ندارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور درباره منابع فرآورده های نفتی در تبصره ۱۴، افزود: دو برابر شدن منابع فرآورده‌های نفتی، آنالیز و تحلیل دارد و در عمل از الان این دو برابر منظور  شده و باید توجه داشت که این امر،   بنا به شرایط کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: لحاظ کردن منابع صادرات گاز به جدول تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها، طبق اصلاح ساختار بودجه بوده و برای اینکه یارانه‌ها را شفاف کنیم، ظرفیت فرآورده‌ها را فعال‌تر کرده و معتقدیم صادرات باید در بخش هدفمندی با نرخ آزاد باشد؛ اما دولت نظرش چیز دیگری بود.

پورمحمدی در مورد علت عدم افزایش نرخ انرژی واحدهای تولیدی، تصریح کرد: یک نظر این است که قیمت سوخت و انرژی را به طور کامل باید آزاد کرد؛ اما با توجه به اینکه انرژی یک مزیت نسبی است و در این شرایطی که داریم، نظر بر این بود که انرژی با نرخ ارزان تری در اختیار تولید قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =