۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۲

یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت با قطع روابط اسرائیل و مصر، رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند از طریق مبارک از تحولات جهان عرب مطلع شود؛اطلاعاتی که اسراییلی ها سیاستهای خود را براساس آن تنطیم می کردند.

سفیر اسبق ایران در اردن محمد ایرانی،طی گفتگویی با خبر پاسخ این سوال را که با سقوط مبارک به عنوان بزرگترین امتیازدهنده به طرف اسراییلی، چه آینده ای را می توان برای معادله فلسطین-اسراییل متصور بود،این چنین گفت:بدون تردید بیشترین ضربه از سقوط مبارک متوجه رژیم صهیونیستی است. به لحاظ امنیتی، معاهداتی که دو طرف با یکدیگر داشتند،امروز به چالش کشیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که حفاظت از مرزهای گسترده میان فلسطین اشغالی و مصر نیز موضوع مهم دیگری است ،تصریح کرد تا کنون امنیت کامل این مناطق را نیروهای امنیتی مصر و ارتش به عهده داشتند اما امروز این مسئله به دغدغه اصلی اسراییل از زمان سقوط مبارک تبدیل شده است.

ایرانی براین اعنقاد است که به لحاظ اقتصادی نیز دو طرف خسارات زیادی را متحمل شدند. تبادلات گازی و قراردادهای متعدد تجاری میان دو طرف نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و اسراییل ضربه سنگینی متحمل شده است.متعاقبا فلسطینی ها به دلیل ارتباط نزدیک با مصر، تحت تأثیر قرار می گیرند.16146

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =