افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری آذربایجان‌شرقی

ایرنا نوشت: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۱ درصدی تعداد پرونده‌های حقوقی ورودی به این مجموعه در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.

احمد موقری روز یکشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی طی سالجاری، دعاوی اولویت دار استان طی این مدت را مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت محکوم به، تأمین خواسته، طلاق توافقی، الزام به تمکین و مطالبه خسارت اعلام کرد که منجر به تشکیل پرونده های حقوقی در تشکیلات قضایی استان شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پرونده های کیفری نیز از ابتدای امسال تاکنون دادگستری آذربایجان شرقی با افزایش ۲ درصدی تعداد پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است، اظهار داشت: بررسی سیمای جرایم، آسیب های اجتماعی و دعاوی استان نشان می دهد توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی از جمله دعاوی اولویت دار در این زمینه است.

موقری ادامه داد: تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق از دیگر جرایمی است که طرفین دعوی در دادگستری استان اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

وی از کاهش ۶ درصدی ورودی زندانیان آذربایجان شرقی در سال جاری در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: این موضوع در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دستگاه های مسئول و مدیریت امر پیشگیری، قابل توجه است.

موقری اضافه کرد: حدود ۸ درصد ورودی زندانیان استان در هشت ماهه اول سال های ۹۷و ۹۸ مربوط به زندانیان با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر است و ۷۰ درصد ورودی زندانیان در پنج ماهه اول سال های ۹۷و ۹۸ را متأهلین تشکیل می دهند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی تعداد فوت شدگان بر اثر تصادفات رانندگی درون شهری در هشت ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در پارسال خبر داد و بر پیشگیری از جرایم سرقت و کلاهبرداری در استان با استفاده از ظرفیت رسانه، مطبوعات و فضای مجازی در آگاه سازی شهروندان تاکید کرد.  

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =