کارگاه آموزشی رویدادهای استارتاپی کسب‌ و کارهای نوآورانه در سنندج پایان یافت

مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی رویدادهای استارتاپی کسب‌ و کارهای نوآورانه که با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان و جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد با معرفی تیم‌های برتر در سنندج خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آیین اختتامیه رویداد استارتاپی سه روزه کسب و کارهای نوآورانه از آیتم‌های فرایند طرح منش، با هدف آشنایی صاحبان ایده با روش‌های کارآفرینی و اشتغالزایی که با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان کردستان در محل مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی برپا شده بود با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهای استارتاپی در راستای کشف استعدادهای برتر اظهار داشت: ارائه ایده‌های متنوع توسط کارآفرینان در محورهای مختلف نشان دهنده اهمیت صاحبان ایده به دغدغه‌های جامعه است.

گلاویژ فتاحی خطاب به ایده‌پردازان بیان کرد: طرح منش میزبان شما برای طی کردن ادامه این راه است لذا در هر سطحی طبق تخصص خود توانمندی و قدرت خود را افزایش و ارتقاء دهید.

وی با اشاره به رسالت خود در تصدی معاونت امور فرهنگی ورزش و جوانان تصریح کرد: این حوزه با هدف گذاری مشخص سعی برآن دارد که سازمان‌های مردم نهاد و جوانان سطح استان را به سمت کارآفرینی و اشتغالزایی به صورت هدفمند هدایت کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ، بهسازی توانمندی‌ها را یکی از اولویت‌های خود در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: در راستای بهره‌وری کارآفرینان و تبدیل ایده به ثروت ، تسهیل‌گر هستیم.

در ادامه این آیین، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز اظهار کرد: این رویداد با هدف شناسایی، پرورش و توانمندسازی ایده ها در چهار حوزه فناوری اطلاعات، فنی مهندسی، کشاورزی و صنایع دستی با حضور ۱۴ تیم برگزار شده است.

چیا سهراب نژاد ضمن اشاره به اینکه در این رویداد از منتورهای با تجربه استفاده شده است، عنوان کرد: جوانان ایده های خوبی در ذهن دارند اما این ایده ها هنوز خام است و با کمک مشاورین مجرب می توان آن را شکوفا و کامل کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان برای پرورش ایده های خود باید سخت تلاش کنند تا بتوانند به نتیجه برسند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان خطاب به صاحبان طرح و ایده، تلاش برای دستیابی به محصول و هدف نهایی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: امروز افرادی که در این رویداد شرکت کرده اند خود را با روز اول مقایسه کنند اگر تغییری ایجاد شده است پس بدانند رو به پیشرفت هستند.

رئوف رحیمی، کارشناس و مشاور توسعه کسب‌ و کار، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را شناسایی استعدادهای سطح جامعه در حوزه کسب و کار عنوان کرد و گفت: داوطلبین و صاحبان ایده در این کارگاه از طریق ترویج و فرآیند سازی، آموزش و انگیزه برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این رویداد سه روزه طرح‌های کارآفرینان به صورت استارتاپی در قالب ۱۴ تیم هم ریزش و هم رویش داشته است، افزود: رسیدن به جایگاه واقعی صاحبان ایده مدنظر ما است.

رحیمی تصریح کرد: ایجاد تغییرات مثبت برای صاحبان ایده با آموزش‌های علمی و تغییرات کوچک به نیت دستیابی به ایده‌های بزرگ یکی دیگر از مزیت‌های برگزاری این رویدادها است.

گفتنی است این رویداد که طی سه روز با حضور ۱۴ تیم در محل مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد با معرفی تیم های برتر و تقدیر از منتورهای این رویداد استارتاپی، به کار خود پایان داد.

با رای و تشخیص داوران در این آیین ،تیم هسته فناور آسو ارگانیک با کسب رتبه اول، تیم هسته فناور آیرین ماد رتبه دوم و تیم هسته فناور کایکو مقام سوم را کسب کرد و تیم پویا صنعت نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =