سه شنبه، ساعت 12:51 دقیقه بعد از ظهر در نیوزیلند است که مردم به احترام قربانیان زلزله سه شنبه پیش دو دقیقه سکوت می کنند.

هفته پیش در چنین روز و ساعتی، زلزله 6.3 ریشتری در جنوب نیوزیلند در منطقه کریس چرچ باعث مرگ 154 نفر و مفقود شدن حدود 200 نفر شد. ساختمانهای قدیمی و تاریخی در کنار برج های مدرن فرو ریختند و تراژدی وحشتناکی را بعد از به خیر گذشتن زلزله 5 ماه قبل از آن رقم زد.
دایو کلیف افسر ارشد پلیس بهمراه ماموران امداد داخلی و خارجی در تلاشی شبانه روزی به زیر آوار ماندگان کمک کردند اما مطابق امار ارائه شده تا کنون مرگ 154 نفر تایید شده و به گفته کلیف این رقم فراتر خواهد رفت. از چهارشنبه بعد از ظهر بدین طرف نیروهای امداد کسی را زنده بیرون نکشیده اند. کلیف می گوید ما می توانیم جاده ها و ساختمانهای خراب شده را درست کنیم اما دیگر نمی توانیم کشته شدگان را بازگردانیم.
مرکز کریس چرچ و مناطق تجاری و کلیسای شهر به کلی در این زلزله ویران شد. هفتاد نفر از قربانیان توسط تیم 170 نفره مورد شناسایی قرار گرفتند. به مردم توصیه شده وارد خانه های نیمه ویران نشوند که احتمال سقوط و خسارت جانی کمتر شود.
چراغ معابر و مکانهای عمومی در دست تعمیر است و بعضا ترافیک در برخی نقاط سنگین می شودو مقامات محلی از مردم خواسته اند تا با آنها همکاری کرده تا جلوی هر نوع هرج و مرج احتمالی گرفته شود. چهارم سپتامبر 2010 یعنی حدود 5 ماه قبل زلزله 7.1 ریشتری رخ داد اما کسی نمرد اما در زلزله اخیر که نوعی پس لرزه محسوب می شود قربانیان زیادی گرفته و مردم را در غم و اندوه برد.
مقامات نیوزیلندی با راه اندازی مراکز خیریه سیار از کشورهای دنیا خواسته اند تا در بازسازی مناطق زلزله زده به آنها کمک کنند.
/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =