۷۴ آسیب دیده سیل در سیستان و بلوچستان اسکان یافتند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۷۴ آسیب دیده سیلاب ۶ شهرستان این استان توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری یافتند.

 حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۶ شهرستان خاش، نیکشهر، فنوج، سرباز، دلگان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر ۱۵ خانوار سیل‌زده این مناطق اسکان اضطراری یافتند.

توزیع ۱۵ دستگاه چادر، ۲۸ تخته موکت، ۷۷ تخته پتو، ۷۰ کیلوگرم نایلون و موادغذایی را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نجات ۲ خودروی گرفتار سیلاب، جابجایی بیماران بدحال در نقاطی که به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی مسیر تردد بسته شده بود و انتقال و اسکان سریع خانوارهای دچار تخریب واحد مسکونی را از جمله مهمترین اقدامات نیروهای هلال احمر استان در بارندگی اخیر عنوان کرد.

او با بیان اینکه در سیلاب اخیر ۱۲۰ امدادگر و نجاتگر حضور داشتند، بیان کرد: خدمات رسانی به هموطنان نیازمند در کمترین زمان ممکن مهمترین راهبرد این جمعیت است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارش‌های سامانه اخیر در محدوده شهرستان‌های خاش و زاهدان قرار داشته به طوریکه علاوه بر تمندان از ایستگاه‌های «نرون» در خاش ۸۵.۵، «کوشه» و «سنیب» در خاش ۷۹، «ترشاب» خاش ۶۸، «خیرآباد بالای» زاهدان ۵۹.۵، «دجنگ» خاش ۵۹، «اسلام آباد حصارویه» زاهدان ۵۵ و «میرآباد» زاهدان ۴۹.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

محسن حیدری با بیان اینکه در شهر خاش نیز بارش‌های قابل توجهی با میزان ۴۸.۱ میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در شهرهای دلگان و زاهدان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۳.۱ میلی‌متر باران باریده است.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =