پاسخ به پرسش‌هایی اساسی درباره زندگی سعدی

تسنیم نوشت: نویسنده در «احوال شیخ اجل سعدی» تلاش دارد تا با نگاهی دقیق‌تر، به جزئیات زندگی یکی از نامدارترین شاعران ملک فارسی بپردازد.

تاکنون آثار متعددی درباره احوال و آثار شیخ اجل، سعدی شیرازی منتشر شده است. هر یک از این آثار، که البته شمارشان کم نیست، تلاش کرده‌اند تا به بخشی از زندگی، آثار و احوال او به عنوان یک شاعر و یا یک مصلح بپردازند.

«احوال شیخ اجل سعدی»، نوشته جواد بشری، از جمله تازه‌ترین آثار منتشر شده در این باب است که اخیراً به کوشش انتشارات تک‌برگ روانه کتابفروشی‌ها شده است. نویسنده تلاش کرده تا در این کتاب به بخش‌های ناگفته‌ای از زندگی سعدی بپردازد و با نگاهی دقیق‌تر، زندگی یکی از نامدارترین شاعران ملک فارسی را مورد بررسی قرار دهد. 

در معرفی این اثر آمده است: تاکنون ابعاد گوناگونی از حیات سعدی در تحقیقات پرشماری بررسی شده است، اما پرسش‌های مربوط به جزئیات حیات او همچنان با درنگی معنادار پاسخ داده می‌شود. در حقیقت اطلاعات مستخرج از متن آثار سعدی برای ترسیم تاریخ زندگانی او ارزش تاریخی واحدی ندارد و لازم است با بسیاری از آنها با احتیاط برخورد شود.

در این کتاب سعی شده تا در یک مقدمه و هشت گفتار، دانسته‌هایی از حیات شاعر که وجه تاریخی قوی‌تری نسبت به سایر موارد دارد، استخراج و با نگارش اختصارگرا و پرارجاع، به پژوهشگران جدی آثار سعدی و سایر علاقه‌مندان به او و شاهکارهایش، تقدیم شود.

نشر تک‌برگ «احوال شیخ اجل سعدی» را در ۳۲۱ صفحه و با قیمت ۵۹ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ قرار داده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =