بزرگترین باغ بهشت، در قلب یکی از آلوده ترین شهرهای جهان ! + تصاویر

به دستور محمدشاه قاجار، در نزدیکی تجریش قصری برای وی ساخته شد، اما ساخت این قصر به دلیل بیماری و مرگ محمد شاه نیمه تمام ماند. در آن زمان همزمان با ساخت قصر محمدیه، حسینعلی‌خان معیرالممالک باغی احداث کرد که به باغ فردوس مشهور شد. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به باغ فردوس یا همان باغ موزه سینما سری بزنیم، پس همراهمان باشید.

باغ و عمارت فردوس از ابتدا به صورت کاخ و محل اقامت اعیان، بنا نهاده شد. عمارت باغ فردوس در دو طبقه و به سبک قاجار که معروف به گوش فیل است، طراحی شد. در قسمت جنوبی و سراشیبی باغ، سنگچین‌هایی به صورت هفت قطعه مسطح و مطبق ساخته شده که بر روی هر کدام، استخری با فواره‌های متعدد قرار داده شده است. استخرها به گونه‌ای بودند که از فاصله دورتر، بزرگ‌تر به نظر می‌آمدند.

این باغ زیبا سرگذشت‌های جالبی را پشت سر گذاشته است تا در نهایت در سال 1380 و با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، معاونت امور سینمایی‌، سازمان میراث فرهنگی‌، شهرداری تهران و بنیاد فارابی‌، موزه سینمای ایران در بخشی از باغ فردوس‌ با حضور سیدمحمد خاتمی‌، رئیس‌جمهور وقت، افتتاح شد که قبل از انقلاب ستاد جشن هنر شیراز و نمایشگاه هنرهای تجسمی و محل اجرای کنسرت موسیقی بود و در سال‌های بعد از انقلاب‌، مرکز آموزش فیلم‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. این روزها، باغ موزه سینما محل خوبی برای گذراندن اوقات و لذت بردن از یادگاری‌های قدیمی است. در ادامه، تصاویری را که برخی از آن‌ها توسط خود شما کاربران عزیز ثبت شده، تماشا می‌کنیم. 


 


 


 

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =