معرفی بهترین شهرهای ساحلی برای سفر در عید

با گذر از زمستان و رسیدن بهار هوا کم کم به سمت گرما می رود و تکاپو برای شروع سالی جدید آغاز می شود. همه تلاش می کنند تا کارهایشان را هرچه سریع تر و قبل از عید انجام دهند و تعطیلات را به استراحت و گشت و گذار بپردازند. تعطیلات نوروزی معمولا بین ۷ تا ۱۴ روز برای اقشار مختلف متفاوت است و محصلین و دانشجویان معمولا تمام این مدت را تعطیل هستند.

این یک فرصت طلایی برای خانواده ها محسوب می شود تا بدون دغدغه تعطیلات را سپری کنند. اغلب خانواده ها تعطیلات را به دو قسمت تقسیم می کنند و زمانی را به دید و بازدید اختصاص می دهند و زمان دیگری را سفر می روند. در این بین عده ای سفرهای خارجی را انتخاب می کنند. برای تور نوروز انتخاب های زیادی وجود دارد از کشورهای همسایه گرفته که معمولا ارزان تر هستند تا کشورهای مدرن تر و اروپایی که هزینه های بیشتری دارند. نکته قابل توجه این است که شهرهای ساحلی همیشه طرفداران بیشتری دارد و وجود دریا به تنهایی یک جاذبه مهم محسوب می شود. تفریحات آبی، ورزش های ساحلی، رستوران های ساحلی، استراحت کنار دریا و ... همه از تفریحات شهرهای ساحلی و نشاط آور هستند که می توانند تجربه ای مفرح برایتان داشته باشند.

از این رو در سفرهای نوروزی هجوم به سمت شهرهای ساحلی بیشتر است. تایلند یکی از آن کشورهایی است که برای عید همیشه طرفدار دارد و شهرهای ساحلی چون پاتایا، سامویی، بانکوک و ... معمولا در عید مملو از گردشگر می شوند. بنابراین یکی از بهترین شهرهای ساحلی برای سفر در عید می تواند شهرهای تایلند باشد. علاوه بر تایلند باز هم انتخاب های دیگری دارید؛ مثلا شهر آنتالیا در ترکیه نیز از آن شهرهای ساحلی پرطرفدار است که نه تنها در عید بلکه در تابستان هم گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

سفر به سواحل تایلند

تایلند کشور پرآوازه ای است که علاوه بر جاذبه های دیدنی و تاریخی که دارد؛ شهرت بیشترش به دلیل سواحل زیبای آن است. این کشور طبیعت بکر و زیبایی دارد و سواحل آن با آب و هوای فوق العاده و معتدل در تمام طول سال پذیرای گردشگران از سراسر جهان است.

در بین بهترین شهرهای ساحلی در سفر عید تور تایلند نوروز همیشه با استقبال خوبی رو به رو می شود و اگر شما هم می خواهید برای عید شهرهای ساحلی تایلند را برگزینید باید زودتر اقدام کنید. تایلند جز آن دسته از کشورهایی است که گردشگران برای سفرهای توریستی خود نیاز به ویزا دارند. بنابراین بخشی از زممان را باید برای گرفتن پاسپورت و ویزا در نظر بگیرید و از طرفی هم باید توجه داشته باشید نوروز با بقیه روزهای سال فرق می کند و مسافران زیادی قصد سفر به این کشور را دارند. همین هم باعث می شود تا بلیط های هواپیما، اتاق های هتل ها و ... زودتر از تصورتان پر شود و اگر دیر اقدام کنید ممکن است اصلا موفق نشوید. بسیاری از سایت های گردشگری با دانسن این موضوع از مدت ها قبل تورهای نوروزی خود را آماده کرده اند تا گردشگران با خیال راحت و با فرصت کافی بتوانند سفرشان را برنامه ریزی کنند.

تایلند چندین شهر ساحلی دارد که هر کدام آن ها به نوبه خود جذابیت خاصی دارد و گردشگران را به سمت خود می کشاند اما در بین همه آن ها پوکت یکی از معروف ترین شهرهای ساحلی است. زیبایی شهر بیشتر در معابد قدیمی و سواحل بکرش خلاصه می شود. البته اگر اهل هیجان و تفریح باشید می توانید از ورزش ها و تفریحات آبی نیز استفاده کنید. در تمام سواحل کافه رستوران های مختلفی وجود دارد و می توانید انواع غذاهای محلی و ملل را سفارش دهید.

افرادی هم که به دنبال جایی برای استراحت هستند می توانند در قسمتی از این سواحل زیر نور خورشید به دور از هیاهو ساعاتی را در آرامش سپری کنند. همانطور که قبلا هم گفته شد پوکت تنها شهر ساحلی تایلند نیست و بعد از آن پاتایا معروف ترین شهر ساحلی این کشور است.

تور نوروزی در شهر ساحلی آنتالیا

عید می تواند بهترین فرصت برای سفر به آنتالیاا باشد خصوصا که هوا نه خیلی سرد است و نه گرمای طاقت فرسایی وجود دارد. برای سفر به یکی از بهترین شهرهای ساحلی در عید تور آنتالیا نوروز بهترین گزینه است. آنتالیا همیشه طرفداران زیادی دارد و بخشی از این محبوبیت خود را مدیون سواحلش است؛ در واقع بهتر است بگوییم با وجود این که آنتالیا جاذبه های دیدنی و تاریخی دارد اما سواحل شهر مهم ترین و اصلی ترین جاذبه ان را تشکیل می دهند.

خوشبختانه برای سفر به آنتالیا نیاز به ویزا ندارید، در واقع برای سفر به هیچ یک از شهرهای ترکیه نیاز به ویزا ندارید چون چند سالی است که طی توافق بین ایران و ترکیه سفرهای توریستی بدون ویزا انجام می شود. شاید همین موضوع باعث شود بسیاری از گردشگران برنامه ریزی سفر را به لحظات آخر بسپارند اما باید بدانید که آنتالیا هم هجوم مسافر زیادی دارد و بلیط ها و هتل هایش در زمان کمی به فروش می رسد به همین دلیل بهتر است از همین الان پکیج های تور آنتالیا نوروز را بررسی کنید. اگر شما هم به قصد استراحت و تفریحات ساحلی به این شهر سفر می کنید بهتر است از قبل با بهترین سواحل آن آشنا شوید.

ساحل لارا که در قسمت شرقی دارد یکی از پرطرفدار ترین آن هاست. این ساحل هتل های لوکس و مجلل شهر را در خود جای داده است که قطعا در نوع خود بی نظیر هستند. البته خوب است بدانید که سفر به آنتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ارزان تر تمام می شود و حتی هتل های لوکس و گران آن نیز به نسبت دیگر شهرها ارزان تر است. با وجود این که سواحل همیشه جذابیت زیادی دارند اما تنها داشتن سواحل زیبا ممکن است راضی کننده نباشد. باید اضافه کنم که اتفاقا آنتالیا دیدنی های زیادی دارد؛ موزه باستان شناسی، برج ساعت، شهر باستانی پرگه، دره پلدار و ... همه از دیدنی های مهم این شهر هستند. علاوه بر آن گشت و گذار در شهر، بازدید از بازارهای محلی و پاساژ های مدرن، تجربه های جدید از خوراکی های ترکی در کافه ها و رستوران های شهر و ... همه می تواند یک سفر تمام عیار را برایتان رقم بزند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342608