کنایه روحانی به مخالفان دولت درباره جلسه سال ۹۷ شورای امنیت: هر دولت دیگری بود برایش ۴۰ روز جشن می‌گرفتید

رئیس جمهوری گفت: آمریکا، یک اجلاس بین‌المللی در ورشو  برگزار کرد برای اینکه ایران را محکوم کند از این رو کشورهای مختلف دنیا را دعوت کرد و نصف آنها اصلا به آنجا نرفتند و نیمی از آنها در سطح پایین در این اجلاس شرکت کردند

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی گفت: سال ۹۷ جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حضور خود ترامپ برگزار شد، اما در این جلسه همه حاضران علیه ترامپ صحبت کردند و حتی اروپایی‌ها هم از اقدامات ترامپ حمایت نکردند و این یک موفقیت بزرگ سیاسی بود. از آنجایی که ما یک دولتی هستیم که برخی از دستگاه های تبلیغاتی خیلی دلشان نمی‌خواهد که کارهای خوب این دولت را تبیین کنند، این مسائل را بیان نمی‌کنند. اگر کسی دیگر بود ۳۰ – ۴۰ روز در کشور جشن می‌گرفتند و می‌گفتند این دولت چگونه آمریکا را در شورای امنیت و مجمع عمومی منکوب کرد. این دولت، دولت مظلومی است، چاره‌ای نیست همه اینها را ما باید در جلسات این‌چنینی برای شما توضیح دهیم. 

وی همچنین با اشاره به اجلاس ورشو نیز گفت: ترامپ، یک اجلاس بین‌المللی در ورشو  برگزار کرد برای اینکه ایران را محکوم کند، از این رو کشورهای مختلف دنیا را دعوت کرد و نصف آنها اصلا به آنجا نرفتند و نیمی از آنها در سطح پایین در این اجلاس شرکت کردند و با این همه تلاشی که کرد هیچ مصوبه‌ای نتوانست علیه ایران بگذراند، البته و وزارت خارجه و همه دولت نیز در این راستا تلاش کرد.

»»» در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

روحانی: ۶ کشور مصمم بودند به ایران حمله کنند/ بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیای سیاست، باید با جهان کار و همکاری کنیم، گفت: روزی نبوده است که ما در دولت به عنوان نماینده ملت به فکر سیاست خارجی کشور نباشیم. با دولت‌ها تماس گرفتیم و حرف زدیم. البته کار بسیار سخت بود و در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن طرفین به تعهداتشان تصمیم گرفتیم کاهش تعهدات را به صورت گام به گام انجام دهیم.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =