مبارزه با لورانتوس در جنگل های خرم آباد

دیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در حاشیه جلسه شورای اداری از طرح مبارزه با آفت لورانتوس در جنگل‌های شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت: مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی مثل لورانتوس در سطح_۷۸۶_هکتار از حوزه آبخیز شوراب( دره نصب خرم آباد ) اجرا شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد_نجفی با اشاره به اینکه ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این عملیات هزینه شده است خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح در جنگل هایی که آلوده به آفت لورانتوس هستند نیازمند اعتبارات زیاد و کلانی می باشد که در صورت کسب اعتبار، اینگونه مبارزات فیزیکی نیز در سایر نقاط جنگلی آلوده اجرا خواهد شد.

وی افزود: آفت لورانتوس یک توده گیاهی با برگهای کوچک گوشتی است که به عنوان یک بیماری نیمه‌انگلی، درخت میزبان خود را آلوده کرده و با تغذیه از درخت به تدریج موجب خشک شدن آن می شود و علاوه بر درختان جنگلی، درختان میوه روستاهای اطراف مراتع را نیز از بین می برد.

نحوه انتشار آفت گیاهی لورانتوس را از طریق پراکنش بذر و انتقال فضولات پرندگان

نجفی نحوه انتشار آفت گیاهی لورانتوس را از طریق پراکنش بذر و انتقال فضولات پرندگان عنوان کرد و بیان داشت: تنها راه مبارزه با آفت لورانتوس مبارزه فیزیکی است که در آن باید سرشاخه‌های آلوده از درختان جنگلی قطع و سوزانده شوند تا درختان شادابی خود را باز یابند. این مقام مسئول در پایان و در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به اختصاص  ۲۱_هکتار از اراضی ملی در شهرستان های خرم آباد، کوهدشت، الیگودرز و پلدختر بمنظور اجرای سایت های تولید انرژی_پاک( پنل های خورشیدی ) زد و اظهار کرد: با انجام این کار، از قطع درختان و تخریب اراضی ملی جلوگیری بعمل آمده است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =