واشنگتن، سئول را تحت فشار بیشتر گذاشت

ایرنا نوشت: ایالات متحده آمریکا کره جنوبی را تحت فشار گذاشته است که از هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور سهم بیشتری را بپردازد.

 کوریا هرالد روز یکشنبه نوشت مایک پمپئو و مارک اسپر، وزیران خارجه و دفاع آمریکا این درخواست را در یک اظهار نظر مشترک مطرح کرده اند.

مذاکرات دو کشور بر سر این موضوع به بن بست رسیده زیرا سئول تمایلی به پذیرفتن تقاضای واشنگتن ندارد که می گوید کره جنوبی باید در هزینه های دفاعی سال جاری سهم بیشتری را متقبل شود.

پمپئو و اسپر می گویند کره جنوبی کمتر از یک سوم هزینه های مربوط به میزبانی نیروهای آمریکایی را می پردازد آنها همچنین معتقدند این شرایط فشاری بسیار فراتر از آنچه مشهود است را بر مالیات دهندگان آمریکایی وارد می کند.

وزیران خارجه و دفاع آمریکا گفتند کره جنوبی به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی و یک شریک برابر در حفظ صلح در شبه جزیره کره، باید مشارکت بیشتری در هزینه های دفاعی داشته باشد.

پیشتر نیز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا کره جنوبی را متهم کرده بود که این کشور به رغم ثروت و دارایی بسیار از پرداخت هزینه نیروهای نظامی مستقر آمریکا در این کشور سر باز می‌زند.  

نمایندگان کره جنوبی می گویند واشنگتن به دنبال کسب هزینه پنج میلیارد دلار در سال برای پشتیبانی از سربازان خود هستند که این رقم بیش از پنج برابر مبلغی که سئول امسال موافقت کرده است.  

در عین حال جیمز دهارت رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی با عقب نشینی از رقم مطرح شده بعد از شکست مذاکرات به خبرنگاران گفت: پنج میلیارد دلار رقمی نیست که ما در حال حاضر در مذاکرات بر آن متمرکز هستیم. وقتی به توافق برسیم، ما در موقعیتی خواهیم بود که آن رقم و چگونگی دستیابی به آن را توضیح خواهیم داد.  

برخی از کارشناسان ایالات متحده و کره‌ای می‌گویند هیچ توافقی نمی‌تواند آینده حضور ایالات متحده در کره جنوبی را به شک و تردید ببخشد.  

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =