۰ نفر
۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴

سخنگوی طرح تحول اقتصادی پیشتر از فراخوان 120 اقتصاددان برای بررسی این طرح سخن گفته بود تا به منتقدان اثبات کند که طرح دولت ضعف کارشناسی ندارد. ولی او هفته پیش اعلام کرد که نشست موعود با حضور 25 اقتصاددان برگزار شده است ولی حاضران در این نشست تنها از حضور 25 نماینده بخش خصوصی و نهادهای دولتی و شبه دولتی برای انجام نظرخواهی و نه بحث کارشناسی اقتصاددانان در مورد لایحه خبر می دهند.

گروه اقتصاد: در حالی که محمد رضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت نهم با رد اظهار نظر رسمی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر منتفی شدن توزیع نقدی یارانه ها به دلیل نقصان های کارشناسی، مدعی شده طرح تحول اقتصادی با فراخوان اقتصاددان(ابتدا عنوان شد 120 نفر و بعد به 25 نفر تقلیل یافت) بررسی شده است، حاضران در این نشست تنها از حضور حدود 25 نفر از نمایندگان بخش خصوصی و برخی نهادهای دولتی و شبه دولتی خبر می دهند.
محمد رضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی صبح امروز در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به درخواست ارایه فهرست اقتصاددانی که در پی فراخوان دولت در نشست مشورتی مسوولان طرح تحول اقتصادی حضور داشتند، اظهار داشت:" این فهرست را می خواهید چه کار؟ لابد اهداف سیاسی دارید که دنبال این فهرست هستید. بنده اگر در دفتر بودم و اگر این فهرست وجود داشت در اختیارتان قرار می دهم ولی بهتر است با آقای غنیمی فرد که در جلسه بودند صحبت کنید."
هادی غنیمی فرد، رییس خانه صنعت و معدن در گفت و گو با خبرآنلاین نشست روز دوشنبه هفته گذشته را این گونه روایت کرد:" جلسه با حضور مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت نیرو برگزار شد. 120 نفر که نبودیم، حدود 25 نفر از نمایندگان بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، خانه صنعت و حتی هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران حضور داشتند."
رییس خانه صنعت و معدن افزود:" نمایندگان دولت به ما گفتند که فردا با رییس جمهوری جلسه داریم و می خواهیم نظرات شما را منتقل کنیم. فقط شنونده نقدهای ما بودند. نه دفاعی از طرح بود و نه تلاشی برای مجاب کردن ما."
غنیمی فرد در توضیح نظرات مطرح شده در این جلسه گفت:" نمایندگان بخش خصوصی بر این باور تاکید کردند که با توزیع پول نفت در قالب یارانه و در در چارچوب سیاست گداپروری راه به جایی نمی بریم تا پول نفت سرمایه گذاری نشود، رونق اقتصادی به وجود نمی آید."
رییس خانه صنعت و معدن افزود:" پول نفت باید در قالب الگوهایی مثل توسعه بنگاه های کوچک و متوسط سرمایه گذاری شود که اجرای این طرح سال هاست مورد تاکید سازمان ملل است و اختراع دولت نهم نیست ولی مانع تراشی بانک ها مانع از اجرای کامل آن شده است."
غنیمی فرد یادآور شد:" دولت به جای رفع این موانع متاسفانه تصمیم به توزیع پول نفت گرفته که به اعتقاد بخش خصوصی فرصت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از درآمد نفت را از اقتصاد ایران می گیرد."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =