«روابط خانوادگی» در فنلاند روی پرده می‌رود

مستند «روابط خانوادگی» به کارگردانی ناصر ضمیری در نوزدهمین دوره جشنواره مستند «هلسینکی- داک پوینت» در کشور فنلاند پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری در جشنواره مستند «داک پوینت» حضور خواهد داشت. ۹۶ فیلم مستند به صورت غیررقابتی طی یک هفته از تاریخ ۲۷ ژانویه الی ۲ فوریه برابر با ۷ تا ۱۳ بهمن در شهر هلسینکی کشور فنلاند به نمایش در خواهند آمد.

همچنین امسال مستندهای «خانه مادری‌ام مرداب»، «دماغ به سبک ایرانی»، «از پس برقع»، «آخرین روزهای زمستان» و «سایه‌های بی خورشید» از آثار مهرداد اسکویی در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند و بزرگداشت او به همراه برپایی مسترکلاس آزاد در تاریخ ۱۰ بهمن برگزار می‌شود.

مستند «روابط خانوادگی» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، ارتباط پیرمردی ۸۰ ساله به نام حاجی بابا با فرزندانش را به تصویر می‌کشد. آنها در یک موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته‌اند و این موقعیت باعث رفتارهایی از سوی خانواده می‌شود که شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا می‌کنیم.

ناصر ضمیری کارگردان مستند «روابط خانوادگی» پیش از این درباره فیلمش گفته بود: «سعی کردم در این مستند قضاوتی نداشته باشم و صرفاً خانواده‌ای را به تصویر بکشم تا مخاطب با تماشای آنها خود قضاوت کند که کدام‌ یک حق دارند و چرا خانواده حاجی بابا به مشکل رسیده‌اند. این فیلم روایتی ساده و در عین حال عمیق با نگاهی شاعرانه دارد که باعث همذات‌پنداری مخاطب با شخصیت فیلم و همراهی تا پایان با این شخصیت و خانواده‌اش می‌شود.

نوزدهمین جشنواره جهانی مستند «داک‌پوینت» از ۲۷ ژانویه تا ۲ فوریه ۲۰۲۰ در شهر هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =