جهت گیری خیرین استان به سمت سلامت هدایت شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: از مسئولین کردستان انتظار می‌رود جهت‌گیری خیرین به سمت سلامت را هدایت کنند چون مردم فرهنگ‌پرور کردستان در زمینه‌ فرهنگی سرآمد مردمان این سرزمین بوده و در این زمینه هم می‌توانند الگوی کشوری باشند تا نظام سلامت به سرمنزل مقصود برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی دل‌پیشه در دومین مجمع سلامت استان که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع سلامت و رعایت آن فقط وظیفه یک دستگاه یا واکسیناسیون،خدمات بهداشتی و پزشکان و پرستاران نیست، بلکه همه اجزاء، دستگاه‌ها و مدیران در امر سلامت به هم مرتبط هستند و بر همه تکلیف است تا برای سلامتی افراد اقدام کنند.

وی لازمه سلامت را مشارکت مردمی و تقویت باورهای همه آحاد جامعه دانست و افزود: عدالت در سلامت را مقوله مهمی است که مسئولین باید شرایطی فراهم کنند که همه مردم با هر نژاد و سن، جنس و قومیتی خدمات سلامت را دریافت کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با عنوان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین تلاش را برای ارائه خدمات سلامت به مردم داشته‌ است، گفت: بیشترین بودجه‌ها در این دوره ها به این امر اختصاص یافته و بسیاری از امکانات درمانی به همه نقاط کشور بخصوص مناطق محروم ارسال شده است.

دل پیشه در ادامه ارتقای سواد سلامت جامعه را امری حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: باورهای مردم با مباحث کیک‌های آلوده، شیرهای آلوده و سایر مواردی که همواره امکان دارد مطرح شود، نشانه رفته و جای طرح مباحث علمی در مراکز تحقیقاتی است نه در رسانه ها که تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد، لذا ارتقای سواد سلامت مردم را از این گونه موارد پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: مولفه‌هایی همچون اقتصاد، بیکاری، امنیت شغلی و امنیت روحی و روانی سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اذعان داشت: یکی از منحصر به فردترین تجربیات در سازمان بهداشت جهانی، تشکیل دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در کشور  است که استاندارد مواد غذایی، کارهای مهم بهداشتی مرتبط با سلامت از طریق این شورا تصمیم‌گیری و رصد می‌شود که این امر نشان‌دهنده اهمیت دولت و نظام به مقوله سلامت است.

دل‌پیشه اضافه کرد: مباحثی از جمله استاندارد هایی برای روغن های مصرفی،گوشت، سایر مایحتاج عمومی و سایر بیماری ها و به صورت محسوس و نامحسوس از طریق این شورا پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه در همه نقاط کشور خیرین نسبت به سلامت کشور حساس‌تر شده‌اند، بیان کرد: در گذشته خیرین بیشتر به مباحث مدرسه سازی توجه می کردند اما اکنون  سلامت‌ محوری خیرین رواج و رشد یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =