۳ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

کویر مرنجاب، عروس کویرهای ایران در آران و بیدگل!

از عروس کویرهای ایران چه می دانید؟ +تصاویر
کویر مرنجاب، عروس کویرهای ایران در آران و بیدگل!

در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان کویری وجود دارد که به عروس کویرهای ایران معروف است. پیشنهاد امروز ایرانگردی ما سفر به عروس کویرهای ایران است. کویر مرنجاب، یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد، پس همراهمان باشید.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران است که با تپه‌های شنی بلند جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده ‌است. مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار گرفته است و از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل منتهی می‌شود.

کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر ارتفاع دارد. قسمت عمده آن پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است و از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه کویر مرنجاب شامل گیاهان شورپسند از جمله درختان گز، تاغ، بوته‌های قیچ، ارته، اسکنبیل، و دم گاوی است. در ادامه تصاویر دیگری از این کویر زیبا را که برخی از آن‌ها توسط خود شما همراهان لست‌سکند ثبت شده‌اند، تماشا می‌کنیم.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =