راه اندازی پویش سراسری درخت کاری در شهرداری ها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آغاز به کار پویش سراسری درخت کاری در شهرداری‌ها با شعار «درخت دوستی بنشانیم» خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سید حبیب راضی با بیان این مطلب گفت: این پویش به صورت مستمر در یکسال آتی از سوی شهرداری‌ها پیگیری خواهد شد و در هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری در اسفندماه اقدامات ویژه ای با همکاری شهرداری ها، شوراها، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی مرتبط و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی و صداوسیمای استانی انجام می شود.

او افزود: در اجرای این پویش از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله قانون هوای پاک و آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ این قانون که به تازگی در هیات وزیران تصویب شده، استفاده می شود.

راضی اضافه کرد: تمامی ملاحظات و پیوست‌های علمی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی و آموزشی مطرح در این حوزه در برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی مدیریت شهری لحاظ و به آنها توجه کافی و لازم خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه می باشد، گفت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است و موضوع درختکاری دارای دو کارکرد اکولوژیکی و اجتماعی می باشد که به حفظ محیط زیست کمک می کند.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد مردم، تشکل های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان فضای مجازی بیش از گذشته در این عرصه فعال شوند و وظایف و تکالیف خود را در قبال محیط زیست مرور نموده و برای ادای سهم و مسوولیت خود در همکاری با مدیریت شهری تلاش کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =