ارتش سوریه در آستانه ورود به پایگاه دیگر جبهة النصره در ادلب

فارس نوشت: ارتش سوریه پس از تسلط بر دو روستا در جنوب شرق استان ادلب، در آستانه ورود به شهر سراقب، یکی دیگر از پایگاه‌های اصلی گروهک تروریستی جبهة النصره است.

 خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) خبر داد ارتش این کشور روستاهای «جوباس» و «مردیخ» در جنوب شهر «سراقب »در شرق ادلب را به کنترل خود درآورد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه فقط چهار کیلومتر تا شهر سراقب یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شرق ادلب که در کنترل گروهک تروریستی جبهه النصره است،  فاصله دارد.

یک منبع میدانی در ریف ادلب گفت:  «ارتش سوریه فقط به اندازه زمین‌های کشاورزی اطراف سراقب تا آنجا فاصله دارد و گروه‌های تروریستی خانواده‌هایشان را از آنجا بیرون بردند».

واحدهای ارتش سوریه چهارشنبه شب هم شهرک «معر دبسه» در جنوب شهر سراقب در جنوب ادلب را پس از درگیری‌های شدید با جبهه النصره تحت کنترل خود گرفتند. معر دبسه گلوگاه راه‌های کمک رسانی تروریست‌های جبهه النصره و اجناد القوقاز و متحدانشان است.

این منبع میدانی در استان ادلب گفت: «واحدهای ارتش شامگاه چهارشنبه از مواضع خود در شهرک خان السبل به سمت شهرک معردبسه در شمال آن پیشروی کردند و پس از درگیری‌های شدید با جبهه النصره که با کشته و زخمی شدن شماری از عناصر آن همراه شد آنجا را به کنترل خود درآوردند».

معر دبسه از شمال به سراقب از جنوب به معره النعمان و از غرب به اریحا متصل است و تا دورترین نقاط شرق استان ادلب تا تل طوقان و منطقه ابواضهور که پایگاه گروهک تروریستی  «إمارة القوقاز» در سوریه است کشیده شده است.

ارتش سوریه در استان ادلب شهر راهبردی «معره النعمان» دروازه شرقی جبل الزاویه را آزاد کردند و با کنترل تعدادی از روستاهای اطراف جاده بین المللی حلب به دمشق  امنیت را به کیلومترها از این جاده بازگرداندند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =