جشنواره نمایش عروسکی کانون همزمان با دهه فجربرگزار می شود

مدیرکل ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز جشنواره تئاتر عروسکی کانون همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، سیدحسین پیغمبری با بیان اینکه نمایش یکی از فعالیت های جذاب و هنری در کانون است اظهار داشت: این هنر به دو شکل در کانون پرورش اجرا می شود که یکی توسط مربیان با اعضا است و شکل دیگر نمایشهایی به صورت تولیدی با ملاک ها و معیارهای کانون و گاهی از روی کتاب های کانون توسط هنرمندان شکل می گیرند.
وی با بیان اینکه شکل دوم نمایش های تولیدی برای مخاطبان خارج از کانون به روی صحنه می روند ادامه داد: 16 اثر در جشنواره اجرا خواهد شد امیدوارم جشنواره ای پرشور را شاهد باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه 12 و 13 بهمن گروه های نمایشی در یزد اجرا خواهند داشت و به رقابت می پردازند افزود: از تابستان آموزش هایی را در این زمینه برای مربیان و اعضای کانون برگزار کردیم و به این شکل دعوت و ترغیب برای فعالیت در این حوزه صورت گرفت.
وی تاکید کرد: این جشنواره بعد از سه سال با رویکرد جدید در راستای بازگشت و احیای این فعالیت تاثیر گذار هنری به داخل مراکز کانون است تا در سال های بعد نیز تداوم داشته باشد.
پیغمبری با بیان اینکه در نهایت 3 اثر برگزیده معرفی خواهد شد اما در بخش های کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری، عروسک گردانی و صداپیشگی در کنار 3 اثر برگزیده، رتبه هایی خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: استمرار و اجراهای مداوم می تواند ضمن افزایش تجربه های کانون در این زمینه، کارهای مطلبوتری را برای جشنواره های بعدی ارائه کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =