۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
حمله کرونا به صنعت گردشگری جهان

با اعمال ممنوعیت از سوی دولت چین و سایر کشور ها، عدم حضور توریست های چینی در منطقه آسیا-پاسیفیک به شدت احساس می‌شود و صنعت گردشگری این منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، سی ان ان در گزارشی به تاثیرات شیوع کروناویروس بر صنعت گردشگری دیگر کشورها پرداخته است.

شیوع ویروس کرونا در ووهان، دولت چین را وادار کرده تا تمامی تور های توریستی و پکیج های پرواز-هتل را ممنوع کند و اکنون ما شاهد تأثیرات چشمگیر آن بر صنعت گردشگری در سراسر جهان هستیم.

چین بزرگترین بازار گردشگری سفرهای خارجی در جهان است. این کشور در سال ۲۰۰۰ میلادی، ۴.۵ میلیون گردشگر را به سراسر جهان فرستاده بود که این آمار تا سال ۲۰۱۸ با رشدی حیرت‌انگیز به ۱۵۰ میلیون جهانگرد چینی افزایش پیدا کرد.

به گزارش آژانس جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، چینی ها کشور سرمایه گذاران در صنعت جهانگردی هستند با صرف ۲۷۷ میلیارد دلار در سال، که به معنای ۱۶ درصد از کل سرمایه صرف شده در حوزه گردشگری جهان است.

بنا به اعلام این سازمان بین المللی ۱.۷ تریلیون دلار در سال در صنعت جهانگردی در سراسر جهان سرمایه گذاری می‌شود.

با این اعمال ممنوعیت ها از سوی دولت چین و سایر کشور ها، عدم حضور توریست های چینی در منطقه آسیا-پاسیفیک به شدت احساس می‌شود چرا که صنعت گردشگری در این منطقه وابستگی شدیدی به گردشگران چینی دارد و حتی گردشگری اروپا و آمریکا نیز تحت تأثیر این محدودیت ها تحت فشار قرار خواهد گرفت.

بیل اورتون، مالک ۷۷ ساله یک آژانس گردشگری در استرالیا به سی ان ان گفت که تنها برای ماه فوریه ۱۵ تور گردشگری آژانسش کنسل شده و زیان بزرگی دیده است.

وی می‌گوید: چینی ها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مشتریان من هستند. من فکر می‌کنم دولت متوجه تاثیرات مخرب این وضعیت بر روی درآمدزایی و مشاغل مرتبط با گردشگری نیست. پارک های تفریحی و هتل ها زیان خواهند دید. چینی ها بزرگترین مشتریان بازار گردشگری جهانی ما هستند.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =