ایران می‌تواند مثل چین در کوتاه‌مدت بیمارستان بسازد؟/ پاسخ معاون وزیر

ایسنا نوشت: معاون درمان وزیر بهداشت درباره توانایی ایران در ساخت بیمارستان و از جمله بیمارستان صحرایی در کوتاه مدت، گفت: در این زمینه مهندسی ایران باید پیشرفت کند تا در کوتاه مدت بیمارستان صحرایی بسازد اما، نمی‌توان منکر تجربه مدیریتی ایران در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر شد.

دکتر قاسم‌ جان‌بابایی در نشستی خبری همزمان با ایام دهه فجر، گفت: یکی از اهداف اصلی ما پس از طرح تحول سلامت به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌ها است. تا پیش از سال ۹۲ توزیع تخت‌های بیمارستانی با ناهمگونی مواجه بود که پس از طرح تحول سلامت بهبود یافت.

وی افزود: امسال افتتاح  ۸هزار تخت بیمارستانی  در ۶۶ بیمارستان صورت گرفت که ۴۴ بیمارستان جدید و مابقی در حال توسعه است. با توسعه تخت‌های بیمارستانی تعادل میان تخت‌ها در بیمارستان‌ها و استان‌ها صورت می‌گیرد. این موضوع هم در استان تهران و هم در استان‌های مرزی اجرا می‌شود تا تمرکز بیمار در بیمارستان‌های خاص صورت نگیرد.

وی در ادامه به توسعه بخش‌های سوختگی بیمارستانی در مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون در تمام مراکز استانی بخش سوختگی ویژه داریم. امسال بیش از ۱۰۰ تخت سوختگی به تخت‌های سوختگی کشور اضافه شد. همچنین امسال بخش سوختگی در هرمزگان افتتاح شد تا بیماران مجبور به اعزام به شهرهای مجاور نباشند.

جان‌بابایی در خصوص اضافه شدن تخت‌های ویژه بیان کرد: از اول طرح تحول سلامت بیش از ۳۰۰۰ تخت مراقبت ویژه به تخت‌ها اضافه شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توانایی ایران در ساخت بیمارستان صحرایی در کوتاه مدت، خاطرنشان کرد: در این زمینه مهندسی ایران باید پیشرفت کند تا در کوتاه مدت بیمارستان صحرایی بسازد اما، نمی‌توان منکر تجربه مدیریتی ایران در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر شد. در حالی بیماری سرخک در ایران حذف شده است که سایر کشور های اروپایی و امریکایی درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: پیشروی به سوی حذف مالاریا و... و تجربه موفق کنترل بیماری‌ها در سیل و زلزله بویژه در سال جاری نشان دهنده قدرت مدیریتی نظام سلامت کشور است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =