۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸

هم زمان با اعزام نخستین گروه از دانش آموزان عمره‌گزار به سرزمین وحی، نسخه دیجیتالی کتاب «آشنایی با احکام، اسرار و معارف عمره؛ ویژه دانش آموزان» در اختیار زائران دانش آموز قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «آشنایی با احکام اسرار و معارف عمره» ویژه دانش‌آموزان به قلم روزبه برکت رضایی در ساختار بیانی جدید، اطلاعات و بایسته‌های سفر عمره را در اختیار نسل جوان قرار داده است. این کتاب در هفت بخش به بیان «آداب سفر عمره»، «آشنایی با عربستان»، «آثار اسلامی مکه و مدینه»، «احکام و مناسک»، «معارف عمره»، «نکته‌ها و تجربه‌ها» و «ادعیه و زیارات» پرداخته است.

در بخشی از کتاب آمده است: «بسیاری از جوانان در روزهای نخست سفر می‌پرسند: چرا حال و هوای زیارت و راز و نیاز ندارند؟! در پاسخ می‌توان گفت: اگر بخواهیم روح معنوی پیدا کنیم، اولاً نباید توقع داشت که یک شبه ره صد ساله را پیمود. ثانیاً با امید به پروردگار، تأمل در دیدنی‌های مقدس این سفر و دقت در اسرار و رموز اعمال، می‌توان گام نخست قرب الهی را برداشت و خانه دل را نورانی کرد. از هیچ چیز سر سری نگذریم و روی تمام شنیده‌ها، تاریخ پر فراز و نشیب مکه و مدینه و تک تک اعمال عمره به دقت بیندیشیم که تفکّر خود یک عبادت محسوب می‌شود.»

همچنین در بخش «ادای حقوق» این کتاب می‌خوانیم: «پیش از حرکت و بستن بار سفر، باید نگاهی به اعمال و کارهای گذشته خود بیندازیم که در کجا کوتاهی کرده و به وظیفة خود عمل نکرده‌ایم و کجای کارمان درست است؟ کدام عبادت و دستور خدا را انجام نداده‌ایم و از ما «قضا» شده که باید آن را جبران و قضا کنیم. اگر مالی از دوستی یا همسایه‌ای نزد ماست و او راضی نیست، آن را به وی برگردانیم. اگر دوستی، همسایه‌ای قوم و خویشی و یا ناظم و معلمی از ما دلخور و ناراحت است، از وی حلالیت بخواهیم. رضایت خواهر، برادر و به خصوص پدر و مادر را جلب کنیم و بر دستانشان، با مهر و محبت بوسه زنیم. در آغاز سفر، دو رکعت نماز به جا آورده، از خداوند بخواهیم که ما را در شمار نمازگزاران قرار دهد و در این سفر معنوی، خوبی ها و هدایت ها و راهنمایی‌هایش را بر ما فرو فرستد. هنگام خداحافظی، د‌ل‌ها می‌شکند و آن لحظه، بهترین لحظه دعا است، پس آن هنگام برای همه دعا کنیم!»

حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع رسانه حج درباره این کتاب گفت: رویکرد اصلی این کتاب که حاصل سفرهای نویسنده آن با کاروان های عمره دانش آموزی بوده، توجه به نیازمندی‌های نوجوانان در سفر زیارتی عمره مفرده است.

وی ادامه داد: امسال 17 کاروان شامل 2040 دانش آموز از مراکز متوسطه پسرانه شامل نخبگان علمی، قرآنی و فعالان تشکل هایی مانند پیشتازان ،‌ اتحادیه انجمن های اسلامی ، بسیج و مجامع دانش آموزی و خبرگزاری پانا از همه استان ها به دیار وحی اعزام می شوند.

کتاب «آشنایی با احکام، اسرار و معارف عمره؛ ویژه دانش آموزان» را اینجا مطالعه بفرمایید.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =