پروازهای ایران به کدام کشورها ممنوع است؟

ایسنا نوشت: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران تقریبا همه کشورهای همسایه پروازهای ایرانی را به کشورشان فعلا لغو و ممنوع کرده‌اند که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، عراق، کویت، گرجستان، تاجیکستان، امارات، قطر، ترکمنستان، هندوستان، عمان و بحرین از این دسته هستند.

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و افزایش آمار ابتلا و تلفات انسانی هفته گذشته چهار کشور ترکیه، عراق، ترکیه و گرجستان پروازهای مسافری ایران را به کشورشان ممنوع اعلام کرده بودند و برخی از مرزهای کشورهای همسایه نیز در این راستا بسته شده بود.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره این که تاکنون چه کشورهای پروازهای ایران را به کشورشان ممنوع و تعلیق کردند، اظهار کرد: تاجیکستان، امارات، قطر، ترکمنستان، هندوستان، عمان و بحرین نیز کشورهای هستند که طی روزهای گذشته پروازهای ایرانی را لغو کرده‌اند که البته پس از طی دوره زمانی کوتاه و حل شدن مشکل  ویروس کرونا پروازها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: پیش از این نیز افغانستان پروازهای ایران را به کشور خود ممنوع کرده بود که اخیرا این مشکل برطرف شده است. اما کشورهای که پروازهای ایرانی را لغو یا تعلیق کرده‌اند کاری خلاف قانون انجام ندادند و در برخی مقاطع کوتاه مدت هر کشوری ممکن است چنین تصمیماتی اتخاذ کنند.

اسعدی سامانی  همچنین در پاسخ  به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود به دلیل کم دقتی و نظارت نادرست از نظر بهداشتی و قرنطینه‌ای در حوزه هواپیمایی ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده گفت: این مسئله از نظر علمی درست نیست. چرا که ایرانی‌های که از چین به ایران آمدند تنها با ایرلاین‌های داخلی نیامدند و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دیگر چینی، اماراتی و قطری مسافران ما را به کشور آوردند؛ بنابراین درست نیست در چنین شرایطی به دنبال مقصر باشیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هم اکنون همه کشورها حتی آمریکا هم درگیر ویروس کرونا شدند و این ویروس به همه جای دنیا تقریبا سرایت کرده است؛ بنابراین در حال حاضر طرح این گونه مسائل و چنین اظهارنظرهای درست نیست.

۲۲۳۲۲٩

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =