نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است بعد از گزارشی که وزارت بهداشت در مورد پیش‌بینی روند موضوع کنترل یا گسترش کرونا می‌دهد، تمهیداتی دولت برای حمایت از مشاغل یا کسب‌وکارهایی که آسیب می‌بینند، اندیشیده شود.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره سیاست تعطیلی ادارات برای مقابله با کرونا اظهار داشت: من تخصصی در بحث‌های پزشکی، میزان مسری بودن و اپیدمی بودن این بیماری ندارم، اما آنچه که وزارت بهداشت به عنوان مرجع ذیصلاح این داستان اعلام می‌کند، این است که بیماری کرونا با رعایت نکات بهداشتی و تمهیدات لازم، قابلیت کنترل و جلوگیری از شیوع را دارد.

وی افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور به خودی خود با معضل و مشکل رکود و عدم رونق مواجه است، بر این اساس من فکر می‌کنم تعطیلی‌های بی‌مورد کمکی نخواهد کرد؛ کمااین‌که تعطیلی‌ها باعث افزایش مسافرت‌ها می‌شود که از نظر شیوع بیماری مشکل‌ساز خواهد بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره زیان هر یک روز تعطیلی برای اقتصاد کشور، تصریح کرد: این نکته را می‌توانم به شما بگویم که خدمات سهم قابل توجهی در GDP دارد و این موضوع می‌تواند به بخش خدمات و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که در حوزه خدمات و به خصوص بخش‌های گردشگری، پذیرایی، حمل‌ونقل و... است، آسیب جدی وارد کند و طیف گسترده‌ای از این مشاغل با معضل و مشکل مواجه شوند.

سلاح‌ورزی عنوان کرد: در روزهای گذشته نیز شاهد بودیم بخش خرده‌فروشی، آمار فروش‌شان بسیار کاهش یافته و یا بسیاری از تورهای گردشگری لغو شده است. در بحث‌های هلتداری، تورها، رستوران‌ها، در بخش‌های خرده‌فروشی و... با معضل و مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که حمل‌ونقل هوایی و زمینی با مشکل مواجه شده است، متذکر شد: ما دیروز در جلسه‌ای بودیم که در دولت ابعاد موضوع، چه در مقیاس تجارت خارجی و چه در حوزه داخلی بحث و بررسی شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: قرار است بعد از یک گزارشی که وزارت بهداشت در مورد پیش‌بینی روند موضوع کنترل یا گسترش کرونا می‌دهد، تمهیداتی نیز دولت برای حمایت از مشاغل یا کسب‌وکارهایی که آسیب می‌بینند، در هفته آینده روی آن بحث شود.

سلاح‌ورزی گفت: یکی از متقاضیان برگزاری این جلسه و بررسی تاثیر آن روی کسب‌وکارها، اتاق بازرگانی ایران بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به گزارشی که از ابعاد موضوع تهیه خواهد شد، می‌شود طیف گسترده‌ای از موضوعاتی مثل برخی معافیت‌های مالیاتی، تامین‌اجتماعی یا مساعدت‌هایی در رابطه با وام‌های بانکی کسب‌وکارها و... در نظر گرفت.

مشروح گزارش در خصوص دیدگاه فعالان اقتصادی درباره تعطیلی ادارات را (اینجا) بخوانید.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =