دلیل حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران چیست؟

فارس نوشت: نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: در خصوص دفن و بازیافت پسماندهایی که در زمان شروع بیماری‌ها تولید می شود حفاظت از مردم در مقابل این پسماندها اهمیت پیدا می کند.

صدرالدین عیلپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عصر امروز در نشست مشترک مدیران شهری و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی که به میزبانی سازمان مدیریت بحران برگزار شد خطاب به نماینده سازمان بهداشت جهانی درخصوص تجاربی که در کشورهای دیگر داشتند در بحث جمع‌آوری پسماندهای خانگی و پزشکی از زمان شیوع ویروس کرونا سوال کرد و گفت: ما به طور کامل تفکیک پسماند را متوقف و همه پسماندها را دفن می کنیم.

وی گفت: در حوزه کارگران هم سعی کردیم امکانات محافظتی همچون استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی محل خدمت ۱۵ هزار کارگر خدمات شهری را در دستور کار قرار دهیم.

علیپور افزود: در حوزه پسماند پزشکی هم تلاش کردیم علاوه بر افزایش ظرفیت دفعات جمع‌آوری و سایت جداگانه‌ای برای پسماندهای پزشکی برای بیمارستان‌هایی که مربوط به بیماران کرونایی است، تعیین کنیم و همینطور سیستم حمل و نقل آنها جداگانه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه تجربه ای در این حوزه وجود نداشت خطاب به نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: اگر سازمان بهداشت جهانی توصیه‌ای دارند با توجه به گستردگی کار پیشنهادات خود را بیان کنند.

کریستفر هامل من نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اینکه ما اینجا آمدیم تا ببینیم ایران چه می‌کند گفت: همه ما در حال یادگیری هستیم و از آنجایی که این بیماری از چین شیوع پیدا کرده چینی‌ها می‌توانند از فعالیت‌های مانع شیوع کرونا ما را مطلع کنند.

وی مهمترین نکته را محافظت در مقابل کرونا دانست و گفت: این بیماری هیچ تفاوتی با دیگر بیماری‌های ریوی ندارد و باید همانند بیماری مرس و سارس در مقابل آن حفاظت کنیم.

نماینده سازمان بهداشت گفت: وقتی از حوزه مدیریت پسماند خانگی و بیمارستانی صحبت می‌کنیم باید بدانیم که چگونه کارکنان را حفاظت کنیم چون ریسک پسماند کرونا از پسماند بیمارستانی بیشتر است و بدانند چطور باید از خودشان حفاظت کنند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید کرونا یک بیماری مسری است که از طریق مایعات هم سرایت پیدا می‌کند و در سطح خشک ساعت‌ها باقی می ماند و نیروهای خدمات شهری باید از این شرایط آگاه باشند.

هامل من با بیان اینکه نحوه کار کارکنان خدمات شهری باید تغییر کند ابراز داشت: اینکه پسماندهای بیمارستانی به مراکز خاص منتقل می شود خیلی مهم است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: این بیماری عفونی و مسری خطر سرایت  دارد و باید تاکید کنم که نیاز است که افرادی که به پسماند سر و کار دارند، اطلاعات دهید و آنها را مرتباً چک کنید چون آنها هر روز در شرایط ریسک هستند.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =