۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱

کتاب «هوانیروز درغرب» با موضوع حماسه خلبانان هوانیروز درسرپل ذهاب و بازی دراز، به همراه کارنامه شهید شیرودی به قلم حجت ‌شاه‌محمدی به چاپ رسید.


ایکنا نوشت: کتاب «هوانیروز در غرب» به قلم سرهنگ خلبان حجت ‌شاه‌محمدی روایت‌هایی است کوتاه و دلنشین در مورد زندگی شهیدعلی اکبرقربان شیرودی و نقش هوانیروز در غرب که از گفت‌وگو و مصاحبه با کارکنان هوانیروز و منابع مختلف فراهم آمده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نویسنده در این کتاب دو هدف عمده را دنبال کرده است؛ هدف نخست، بررسی چگونگی شروع جنگ تحمیلی درمنطقه غرب کشور که به دلیل گستردگی و طولانی بودن مرزها با کشور عراق، فقط به منطقه قصر شیرین، ارتفاعات بازی دراز و سرپل ذهاب اشاره شده است.

هدف دوم: پیش ازشروع جنگ، بی توجهی ابوالحسن بنی‌صدر، فرمانده کل قوای وقت، به گزارش‌های نیروهای مرزی درمورد جابه‌جایی نیروهای عراقی، همچنین حملات پی‌درپی هواپیماهای دشمن به مرزها و بمباران مناطق مرزی کشور، موجب شد تا فرماندهان نظامی، دچار سردرگمی و بلاتکلیفی در عمل شده و نیروهای عراقی بتواند بدون نگرانی، حملات زمینی‌شان را آغاز کنند.

حجت شاه‌محمدی با اشاره به این توضیحات می‌گوید: «برای نوشتن همین بخش از مطالب، سعی شد از خاطرات، نقل قول‌ها، اسناد و مدارک موجود درستاد هوانیروز، مجلات، روزنامه‌ها و مصاحبه‌ها بهره‌برداری شود. همچنین سعی شده است تا برای حفظ امانت و اصالت اطلاعات، هیچ گونه تغییری در مطالب صورت نگیرد.

«موقعیت جغرافیایی منطقه سرپل ذهاب»، «استعداد و گسترش نیروهای عراقی درغرب و شما غرب»، «جنگ چگونه در غرب آغاز شد»، «بالگردهای‌غیرقابل پرواز»، «تانک‌های بی رمق»، «آشپز قهرمان»، «شهدای کوره موش»، «بالگرد گم شده»، «ترور نافرجام شیرودی»، «زنان ایل کلهر» و ... از جمله عناوین متعدد و متنوع این کتاب هستند.

کتاب «هوانیروز درغرب» به قلم سرهنگ خلبان «حجت‌شاه محمدی» در 295 صفحه، قطع رقعی، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت سه هزارو 200 تومان توسط نشر اجا در بازار نشر عرضه شده است.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =