ایبنا نوشت:

محمدرضا بایرامی در نشست «بررسی رمان دفاع‌مقدس» گفت: اکثر نویسندگان عرصه ادبیات پایداری با نگارش خاطرات و یا داستان‌ بر اساس مشاهدات خود از زمان جبهه و جنگ، کار نویسندگی را آغاز کردند. چرا که در این کار، نقش دیده‌ها، شنیده ها‌ و تجربه‌‌ها بسیار برجسته اند.

بایرامی در نشست «بررسی رمان دفاع‌مقدس» روز گذشته (ششم مهر 89) که در اولین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس، رمان را محصول تجربه دانست و گفت: اکثر نویسندگان عرصه پایداری با نگارش خاطرات و یا داستان‌ بر اساس مشاهدات خود از زمان جبهه و جنگ، کار نویسندگی را آغاز کردند. چرا که در این کار، نقش دیده‌ها، شنیده‌ و تجربه‌‌ها بسیار برجسته اند.

ایرامی در ادامه تاکید کرد: معمولاً مردم و مخاطبان، با حوادثی که درگیر آن بوده‌اند، ارتباط مناسبی برقرار می‌کنند. باید زمان بگذرد و از آن واقعه، فاصله بگیریم تا نسل جدید که آن وقایع را ندیده‌اند، برای کسب اطلاع، عطش پیدا کنند.

وی اضافه کرد: هرچه از یک واقعه دورتر می‌شویم، روند خلق آثار ادبی درباره آن بیشتر می‌شود و اشتیاق مخاطب برای خواندن آن افزایش می‌یابد. من معتقدم که اکنون پس از گذشت 2 دهه، ادبیات دفاع مقدس به بلوغ رسیده و از این پس، آثار فاخری تولید و استقبال مخاطبان هم بالا خواهد رفت. 

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تا نهم مهر ماه 89 توسط سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج از ساعت 9 تا 21 در خیابان آتشگاه اصفهان برپاست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =